استارت آپ-تیم دوم لیگ اینترنت اشیاء

تیم دوم لیگ اینترنت اشیا
دسته بندی:اخبار,استارتاپ ها زمان انتشار:۱۸ دی ۹۷ ۵۸۰۱ بازدید

استارت آپ-تیم دوم لیگ اینترنت اشیاء

استارت آپ k-medical از منطقه ی شمال کشور موفق به کسب جایگاه دوم در لیگ اینترنت اشیاء و برنده ی جایزه ی نقدی به ارزش ۵۰ میلیون ریال شد .

به همین خاطر به گفت و گو با آقای عارف ،‌بنیان گذار این استارت آپ پرداختیم.

 

  • آقای عارف بفرمایید استارت آپ k-medical چه محصول و یا سرویسی را ارایه میدهد؟
  • k-medical ساخته شده است تا سیستم تصویربرداری بیمار محور در بازار باشد.این خیلی فراتر از شبیه سازی قبل و بعد از عمل است . با تغییرات در لحظه ، جراحان می توانند تصویر سینه مجازی را همانطور که بیمار به خود در نمایشگر نگاه می کند، دستکاری کنند . بنابراین ، همانطور که جراح به صورت شفاهی یک وضعیت را توصیف می کند ، اثرات بصری روی خود شخص را هم نشان می دهد. با این ارتباط بصری، بیمار آنچه جراح به او پیشنهاد می کند را ، درک می‌کند در واقع  جایگزین تفسیر کلمات پزشک است .

 

  • تیم k-medical چه مدت است که روی ایده ی خود کار میکند وتاکنون چه ‌‌پیشرفتی داشته است؟
  • تیم کی مدیکال برای رسیدن به دانش و تولید این اپلیکیشن نزدیک به چهارسال وقت صرف تحقیق و پژوهش در حوزه واقعیت افزوده و صرف هزینه ای بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان کرده است ولی کار بروی این ایده را از سال ۹۶ آغازکردیم که برآورد این هزینه تولید یک پکیج کامل از محصولی شامل: نمایشگر ، کنترلر پزشک ، گجت پوشیدنی و دوربین در پلن صنعتی برابر ۷۰۰۰ دلار می‌باشد.

 

  • آینده ی تیم تان را با توجه به شرایط فعلی کشور،‌چطور میبینید؟
  • همان طورکه اشاره کردم این سیسیتم امکان تجسم واقعی اندام فرد بعد از عمل را به بیمار میدهد ،‌چیزی که برای بیماران به خصوص بیمارانی که تحت عمل های زیبایی قرار میگرند، جذاب است . در نتیجه ما پیش بینی میکنیم این پلت فرم در کانون توجه سرمایه گذاران و مشتریان بالقوه قرار بگیرد.

 

  • تیم k-medical از چند نفر و با چه مهارت هایی تشکیل شده است؟
  • تیم k-medical متشکل از ۵ نفر متخصصین طراح گرافیست و انیمیشن ، برنامه نویس و طراح اپلیکیشن و کارشناس تولید نرم افزار و کارشناس مارکتیگ و بازاریابی می‌باشد.

 

  • هنگامیکه شروع به کار بر روی ایده تان کردید آیا رقیبی هم در داخل و خارج  داشتید ؟برتری شما نسبت به رقبا چه بود؟
  • تنها رقیب موجود یک بیمارستان در ایالت آیووا آمریکا است که این تجهیزات پزشکی مشابه را فقط دراختیار بیماران خود قرار میدهد و تجاری نکرده است. ما با بررسی محصول آنها به این نتیجه رسیدیم که خودمان توانایی ساخت این محصول و تجاری کردن آن را داریم.

 

  • عامل موفقیت تیم خودتون رو چه چیزی میدانید؟
  • اولین عامل موفقیت تیم را تحقیقات گسترده ای که تو این حوزه انجام دادیم ،‌ میدونم و بعد از آن هم استفاده ازافراد متخصص و روحیه کار تیمی بالا که باعث شد حتی وقتایی که شکست میخوریم ، تسلیم نشیم.

 

  • بعد از اینکه در لیگ اینترنت اشیاء داوران بازخورد خوبی به ایده شما داشتند و جایگاه دوم را کسب کردید،چه برنامه ای برای آینده دارید؟
  • شروع کردیم به گرفتن پروژه های مختلف به طور مثال یک پروژه که مربوط به کنترل وضعیت بیماران قلبی بعد از عمل پیوند قلب میباشد را قبول کردیم. بعد از هرعمل پیوند تا ۲۰ روز بیماران باید تحت مراقب های شدید حرکتی باشند و ما قرار است در این پروژه حرکت بیماران را حتی از طریق اتومبیل کنترل و به دکتر گزارش کنیم. همچنین یک پروژه دیگر که مربوط به تشخیص رگ و عمق رگ برای بزرگ سالان و کودکان میباشد .

 

  • لیگ امسال را چطور دیدید؟
  • لیگ امسال خیلی خوب بود و تیم های قوی حضور داشتند . اکثر تیم ها نمونه واقعی از محصولی را که معرفی کردند ، ساخته بودند و این نشون میده که ایده شان فقط تئوری نبوده و واقعا پیاده سازی کرده بودند چیزی که خیلی کمتر دیده میشود.

 

  • در پایان اگر نکته و سخنی  دارید ، بفرمایید:
  • چیزی که تو این رویداد ها خیلی مهم هست اینکه اگر تیم ها حتی بخاطر ضعف در ارائه نتونستند نظر سرمایه گذاران و داوران را جلب کنند، به طور جداگانه با آنها مجدد صحبت کنند و بخواهند که دوباره ایده شان را معرفی کنند و فرصت رو از دست ندهند. بسیاری از تیم هایی که در این رقابت شرکت کرده بودند از شهر ها و استان های مختلفی بودند در حالیکه اکثر شتابدهنده ها و سرمایه گذاران در تهران متمرکز شده اند در نتیجه باید چنین فرصت هایی رو غنیمت بشمارند.

اعضای تیم :

مهندس مارال کازرانیتیم دوم لیگ اینترنت اشیاءتیم دوم اینترنت اشیاء

مهندس پرهام عارف

شایان عارف

مهندس حسسن یوری

مهندس شایان شریف حسین

 

 

تیم دوم لیگ اینترنت اشیاءتیم دوم لیگ اینترنت اشیاء

برای ثبت نام و آشنایی بیشتر با لیگ اینترنت اشیا کلیک کنید.

چهارمین لیگ اینترنت اشیاء ایران برگزار می شود

چهارمین لیگ اینترنت اشیاء ایران به همت مرکز نوآوری اینترنت اشیاء-آیوتیک طی آذرماه و دی ماه سال جاری برگزار می شود. لیگ چهارم اینترنت اشیاء مانند سال های گذشته در مناطق شمال -شمال غرب- شرق-غرب – جنوب و مرکز کشور برگزار خواهد شد. نحوه حضور و شرکت در لیگ چهارم […]

فینال سومین لیگ اینترنت اشیاء کشور

  فینال سومین دوره لیگ IoT کشور مرحله پایانی سومین لیگ اینترنت اشیاء کشور که برای سومین سال متوالی به همت مرکز نوآوری اینترنت اشیاء-آیوتیک برگزار شد، دوشنبه مورخ 11 آذرماه برگزار می شود.   در لیگ امسال که با حمایت ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت [...]

استارت آپ های موفق اینترنت اشیا-استارتاپ Hoom

تیم hoom  یکی دیگر از استارت آپ های موفق در زمینه  اینترنت اشیاء است که توانسته در این مسیر موفق باشد و به خوبی رشد کند . فرید لطفی بنیان گذار تیم hoom  در مورد دغدغه تیم شان میگوید :سالهاست که کلیدهای سنتی استفاده می شود و همیشه نگرانی نگهداری [...]

فراخوان دومین لیگ اینترنت اشیا در منطقه جنوب کشور

دومین لیگ اینترنت اشیا در منطقه جنوب کشور در تاریخ ۲۵ آبان برگزار خواهد شد. این رویداد ترکیبی از آموزش و رقابت، با چاشنی جایزه برای فینالیست‌هاست و برای دوستان فعال و علاقمند به اینترنت اشیاء حتما جذابیت ویژه‌ای دارد. این لیگ در دومین سال برگزاری با همکاری دفتر نوآوری و حمایت از [...]

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید...

اطلاعات خود را وارد کنید

جهت ثبت‌نام کلیک کنید