استارت آپ _تیم اول_ برنده _ لیگ اینترنت اشیا

STARTUP_BARTAR Image 2018-12-30 at 3.25.50 PM
دسته بندی:اخبار,دانش نامه زمان انتشار:۱۵ دی ۹۷ ۷۶۱۰ بازدید

استارت آپ _تیم اول_ برنده _ لیگ اینترنت اشیا

استارت آپ  AEWS  (سیستم هشدار زود-هنگام کشاورزی) از منطقه شمال کشور موفق به کسب رتبه نخست و برنده جایزه ی ۷۰٫۰۰۰٫۰۰۰  ریالی  در دومین لیگ اینترنت اشیاء مرکز نوآوری آیوتیک شده و قصد داریم به بهانه ی این موفقیت ، گفت و گویی با آقای نوید سهرابی یکی از بنیان گذاران این استارت آپ داشته باشیم .

  • آقای سهرابی بفرمایید ایده ی ایجاد یک سیستم هشدار زودهنگام کشاورزی از کجا شکل گرفت؟
  •  ما ابتدا شروع به تحقیق و جمع آوری اطلاعات در حوزه کشاورزی و محصولاتی که هر ساله از بین میروند کردیم و به نتایج خیلی شگفت آوری هم رسیدیم:

      سالانه ۱۳۲ میلیون دلار خسارت به محصولات کشاورزی به دلیل ناآگاهی از زمان برخ حوادث طبیعی ، شیوع آفات و تنش​های آب​​وهوایی  وارد میشود که سهم

      قاره آسیا ۳۶ درصد از این مبلغ هست .

      هم چنین سالانه ۲۰ هزار نفر قربانی سموم آفت کش در ایران میشوند .

      درآمریکا هم با وجود مصرف بیش از حد حشره کش ها هنوز ۳۷ درصد از محصولات کشاورزی این کشور در نتیجه خسارت آفات از بین میرود.

     بسیاری از محصولات به دلیل پدیده های اقلیمی مثل بحران آب ، بارندگی ، افزایش دمای کره ی زمین و غیره ازبین میروند و همچنین عوامل انسانی مانند استفاده

     نابجا از کودها و سموم شیمیایی ، آب یاری نامناسب وغیره برسلامت محصولات کشاورزی و نهایتا سلامت جامعه انسانی تاثیر میگذارد و ما هم تصمیم گرفتیم برای

     این مشکل راه حلی پیدا کنیم.

  • در مورد ایده اصلی تیم بیشتر توضیح بفرمایید.
  • از اونجایی که دغدغه ی تیم ما راهی برای کاهش این خسارات و مقابله با تهدید های اقلیمی و خطاهای انسانی بود، ایده اصلی ما هم شامل در نظر گرفتن مدل‌های اصول کشاورزی پایدار به منظور:
  1. تشخیص شرایط مستعد وقوع پدیده‌های خسارت‌زا
  2. تشخیص زمان مناسب اجرای عملیات‌های کشاورزی
  3. تشخیص نحوه اجرای عملیات‌های مختلف کشاورزی

میشد.  به همین علت یک سیستم هشدار زود هنگام کشاورزی را ایجاد کردیم.

http://www.iotic.ir/معرفی-تیمهای-راه-یافته-به-فینال-لیگ-ای-۴/

  • سیستم هشدار زودهنگام کشاورزی شامل چه بخش هایی میباشد؟
  • شامل بخش سخت افزاری و نرم افزاری است که بخش سخت افزاری آن متشکل از بخش های زیر است :
  1. سنسورها و عملگر های مورد نیاز مانند سنسور دما و رطوبت ، سنسور جهت وسرعت باد ، سنسور میزان بارندگی و ….
  2. تابلوی اصلی سیسم مانند دیتالاگر ، مینی پی سی و خنک کننده و مودم LTE
  3. تجهیزات سرویس دهنده

همچنین در طرف دیگر نرم افزار های دیتالاگر ، سرویس دهنده و پایگاه داده و همچنین برنامه های کاربردی ایجاد کردیم که این امکان را به فرد میداد تا از تنش‌های دمایی ، تنش‌های رطوبتی ، انواع بادزدگی ، شیوع قارچ‌ها ، شیوع آفات ، پدیده ورس و آب گزیدگی مطلع گردد .

  • تیم AWES در چه مرحله ایی است؟
  • تیم ما درحال حاضر توانسته مرحله تولید و آزمون  سیستم در طراحی پایلوت را موفق آمیز پشت سر بگذارد.
  • هنگامیکه شروع به کار بر روی ایده تان کردید آیا رقیبی هم در داخل و خارج  داشتید ؟برتری شما نسبت به رقبا چه بود؟
  • رقبای سیستم ما در حال حاضر دو شرکت Libelum از اسپانیا و DACOM از هلند هستند که از چندین جهت قابلیت استفاده در ایران را ندارند، قیمت بسیار زیاد آنها و شرایط تحریمی ای که بر کشورمان حاکم است. همچنین برای پیاده سازی تحلیل های کشاورزی نیاز است که مدلها با توجه به مشخصات هر اقلیم بومیسازی شوند. بنابراین مزیت سیستم ما علاوه بر قیمت پایین تر، قابلیت پیاده سازی آن در اقلیم ایران است. همچنین ما تلاش داریم تا در کیفیت و تعداد قابلیتها از رقبایمان پیشی بگیریم.
  • عامل موفقیت تیم خودتون رو چه چیزی میدانید؟
  • در وحلهی اول این که دغدغه و مشکلی که ما سعی در رفع آن داشتیم را میتوان یکی از اصلی ترین و جدی ترین مشکلات روز دانست. همچنین باید به این نکته توجه داشت که اینترنت اشیا (IOT) میتواند تاثیر بسزایی در حل این مشکل داشته باشد.  از طرفی تیم ما دارای انگیزه و همبستگی بسیار خوبی بوده و هست که این مورد را هم نمیتوان بدون تاثیر دانست.
  • بعد از موفقیت تان در لیگ و گرفتن باز خورد مثبت ، چه برنامه ای برای آینده تان دارید؟
  • بعد از موفقیت مان در دومین لیگ اینترنت اشیاء کشور انگیزهیمان برای توسعه و تجاری سازی سیستممان دو چندان شد. همچنین با معرفی استارتآپمان توانستیم ارتباطاتی با افراد فعال در این حوزه برقرار کنیم که با استفاده از تجربیات و راهنماییهای فعالان این حوزه میتوانیم بسیار راهمان را هموار سازیم.
  • لیگ امسال رو چطور دیدید؟
  • خوب بود و به امید آنکه در سالهای آینده کیفیت این لیگ بهتر و بهتر شود. اما بزرگترین نکته ای که در لیگ امسال مشاهده کردیم ، حفظ ارتباط صمیمانه و نزدیک بین برگزارکنندگان و شرکت کنندگان آن در همه ی مراحل برگزاری لیگ و پس از آن بود.

همچنین حمایتها و پیگیریها از تیمهای برتر ، برای رساندن آنها به مرحله تجاری سازی ایدههایشان از دیگر نکات مثبت آن است.

  • در پایان اگر نکته و سخنی  دارید ، بفرمایید:
  • در پایان از تمامی برگزارکنندگان این لیگ نهایت تشکر را داریم. برگزاری اینگونه رویدادها در کنار انگیزه بخشی به استارتاپها با ارایه آموزش ها و ارتباط دادن آنها با فعالین تخصصی این حوزه به حرکت سریعتر آنها در مسیر توسعه کمک میکند.

با آرزوی موفقیت برای برگزارکنندگان و دیگر شرکت کنندگان این دوره از لیگ اینترنت اشیاء.

  •     اعضای تیم AEWS  :

خانم یگانه قطعی :هم بنیان گذار-  برنامه نویسِ WindowsApp

آقای صابر قنبر نژاد: هم بنیان گذار- برنامه نویسِ Backend و WindowsApp

آقای نوید سهرابی :هم بنیان گذار – برنامه نویسِ Backend و MiniPC

برای ثبت نام و آشنایی بیشتر با لیگ اینترنت اشیا کلیک کنید.

چهارمین لیگ اینترنت اشیاء ایران برگزار می شود

چهارمین لیگ اینترنت اشیاء ایران به همت مرکز نوآوری اینترنت اشیاء-آیوتیک طی آذرماه و دی ماه سال جاری برگزار می شود. لیگ چهارم اینترنت اشیاء مانند سال های گذشته در مناطق شمال -شمال غرب- شرق-غرب – جنوب و مرکز کشور برگزار خواهد شد. نحوه حضور و شرکت در لیگ چهارم […]

گزارش لیگ دوره ی سوم

لیگ اینترنت اشیاء ایران، در سومین سال برگزاری با حمایت ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی ریاست جمهوری و شرکت همراه اول و حمایت با همکاری دفتر نوآوری و حمایت معنوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ادارات کل استانی با هدف شناسایی تیم‌های توانمند در مناطق مختلف کشور در حوزه هوشمندسازی و ارایه خدمات مبتنی بر اینترنت اشیاء از هفته سوم مهرماه تا هفته دوم آذرماه سال ۹۸ در کشور برگزار شد.

تیم‌های منتخب سومین دوره رقابت‌های استارتاپ‌های اینترنت اشیا معرفی شدند

  چهارشنبه اول آبان ماه سومین لیگ اینترنت اشیا در شمال کشور با حضور ۱۴ تیم استارتاپی برگزار شد. مرکز نوآوری اینترنت اشیا آیوتیک، سومین لیگ اینترنت اشیا را با همکاری دانشگاه گلستان و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان و با حضور مسئولین پروژه هشدار سریع آتش سوزی جنگل گلستان در […]

سومین لیگ اینترنت اشیاء ایران برگزار می شود

برنامه سومين لیگ اینترنت اشیاء ایران از سوي مرکز نوآوري اينترنت اشياء-آيوتيک اعلام شد. ليگ اينترنت اشياء ايران، که توسط مرکز نوآوري آيوتيک به عنوان رويداد تخصصي که  فضاي تعامل و رقابت ميان استارتاپ هاي حوزه اينترنت اشياء را شکل داد،​ در سومين دوره خود،​ امسال نيز در مناطق مختلف [...]

نظرات کاربران

با سلام …
ببخشید یک راه ارتباطی از تیم استارتاپی AEWS که برنده لیگ اینترنت اشیا شده اند می خواستم . ممنون می شم اگر شماره تلفن یا ایمیلی از بنیان گذارهاشون برایم بفرستید .

با تشکر


سلام
ببخشیدکه دیر پاسخ شما ارسال می شود.
شما می توانید با این ایمیل ارتباط بگیرید:
navid.sohrabi1997@yahoo.com

با احترام و آرزوی موفقیت
مرکز نوآوری اینترنت اشیاء-آیوتیک


اطلاعات خود را وارد کنید

جهت ثبت‌نام کلیک کنید