معرفی استارت آپ های شرکت کننده در اولین لیگ اینترنت اشیا-استارتاپ جاده هوشمند

اینترنت اشیا
دسته بندی:اخبار,استارتاپ ها,لیگ اینترنت اشیاء ایران زمان انتشار:۷ مهر ۹۷ ۵۷۸۳ بازدید

معرفی استارت آپ های شرکت کننده در اولین لیگ اینترنت اشیا-استارتاپ جاده هوشمند

استارتاپ جاده هوشمند:

جاده هوشمند هم یکی دیگر از تیم های استارتاپی است که در منطقه شمال غرب کشور فعالیت می کند. این تیم ۳نفره با ترکیب تحصیلی و تخصصی در زمینه های دکتری مکاترونیک ، دکتری برق ، وکارشناسی نرم افزار، تیم جاده هوشمند را تشکیل دادند و در اولین لیگ اینترنت اشیاء هم حضور داشتند.
محمدیان، یکی از بنیان گذاران استارت آپ جاده هوشمند در مورد ایده‌شان میگوید: ایده ما یک سرور مرکزی می‌باشد که سرور اطلاعاتی است که در ابتدا سنسورهایی روی تابلوها و در تمام قسمت های جاده نصب میشوند و با توجه به ارتباطات رادیویی هرگونه تغییراتی را از جمله تغییرات اقلیمی و تغییرات در سطح جاده را به سرورتصمیم گیرنده اطلاع می‌دهد و این اطلاعات در قالب یک گزارش برای خودروها ارسال می‌شود و راننده از وضعیت موجود در سطح جاده به صورت آنلاین مطلع می‌شود.

– هنگام کاربر روی ایده ، رقیبی داشتید؟

هنگامیکه کار بروی ایده مان را آغاز کردیم ، با توجه به بررسی هایی که انجام دادیم در داخل کشور این ایده پیاده سازی نشده بود ولی در خارج از ایران نمونه هایی از خودروهای هوشمند وجود داشت.

– الان تیم جاده هوشمند در چه مرحله ای است؟

تیم ما تیم منسجم و خوبی است و از لحاظ بحث فنی و کارگروهی مشکل نداریم و همچنان به فعالیت خود ادامه میدهیم و پیشرفت های کاری هم داشتیم ولی برای پیاده سازی و اجرای این ایده احتیاج به بازاری مناسب و حمایت داریم. در واقع برای پیاده سازی این ایده احتیاج است که صنعت خودروسازی و مدیریت جاده‌ای به سمت هوشمندسازی حرکت کند زیرا که اجرای این سامانه به خودروهای هوشمند و جاده هوشمند درکنار هم نیاز دارد که هنوز این اتفاق نیفتاده است و بستر آن مهیا نشده است.

– آیا با هیچ شتاب دهنده ای همکاری داشتید؟

بله. ما در اصل با مرکز رشد دانشگاه آزاد واحد ایلخچی همکاری داشتیم و واقعا در تمام موارد ما را حمایت کردند و نمونه سازی هم کردیم ولی پیاده سازی آن کار یک دانشگاه نیست و به سیاست گذاری‌ها کلان نیاز هست .

– در آخر اگر حرف و نکته خاصی دارید بفرمایید:

برای فعالیت در حوزه ی اینترنت اشیاء به سیاست گذاری‌های کلان نیاز است تا زیرساخت های آن ایجاد شود که فعلا این امر محقق نشده است . البته هر چند فعالیت‌هایی صورت می‌گیرد ولیکن نیاز است در تمام صنایع مانند خودروسازی به افراد متخصص و مشاورین فضا داده شود .

برای شما آرزوی موفقیت داریم.

اعضای تیم :
خانم محمدیان- دکتری برق
آقای محمدیان دکتری مکاترونیک
آقای مبین خیابانی دانشجوی کارشناسی مهندسی کامپیوتر

گزارش لیگ دوره ی سوم

لیگ اینترنت اشیاء ایران، در سومین سال برگزاری با حمایت ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی ریاست جمهوری و شرکت همراه اول و حمایت با همکاری دفتر نوآوری و حمایت معنوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ادارات کل استانی با هدف شناسایی تیم‌های توانمند در مناطق مختلف کشور در حوزه هوشمندسازی و ارایه خدمات مبتنی بر اینترنت اشیاء از هفته سوم مهرماه تا هفته دوم آذرماه سال ۹۸ در کشور برگزار شد.

فینال سومین لیگ اینترنت اشیاء کشور

  فینال سومین دوره لیگ IoT کشور مرحله پایانی سومین لیگ اینترنت اشیاء کشور که برای سومین سال متوالی به همت مرکز نوآوری اینترنت اشیاء-آیوتیک برگزار شد، دوشنبه مورخ 11 آذرماه برگزار می شود.   در لیگ امسال که با حمایت ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت [...]

سومین لیگ اینترنت اشیاء ایران برگزار می شود

برنامه سومين لیگ اینترنت اشیاء ایران از سوي مرکز نوآوري اينترنت اشياء-آيوتيک اعلام شد. ليگ اينترنت اشياء ايران، که توسط مرکز نوآوري آيوتيک به عنوان رويداد تخصصي که  فضاي تعامل و رقابت ميان استارتاپ هاي حوزه اينترنت اشياء را شکل داد،​ در سومين دوره خود،​ امسال نيز در مناطق مختلف [...]

برترین های فینال اولین لیگ اینترنت اشیاء ایران معرفی شدند

فینال لیگ اینترنت اشیا ایران روز چهارشنبه ۲۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۶ در بوستان گفتگو برگزار شد و تیم‌های «اسمارت‌وت، دندونک و پاوان» موفق شدند مقام‌های اول تا سوم را از آن خود کنند. در این رقابت که ۱۰ تیم منتخب از استان‌های مختلف کشور حضور داشتند، هر تیم ۵ دقیقه فرصت […]

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید...

اطلاعات خود را وارد کنید

جهت ثبت‌نام کلیک کنید