پایان استفاده از باطری در دستگاه های IoT: نسل جدید شارژ باطری با استفاده از سیگنال ها

دسته بندی:اخبار زمان انتشار:۴ اسفند ۹۷ ۵۱۲۰ بازدید

پایان استفاده از باطری در دستگاه های IoT: نسل جدید شارژ باطری با استفاده از سیگنال ها

تکنیک های جدید برای جمع آوری انرژی از طریق امواج رادیویی می تواند سبب حذف باطری در دستگاه های IoT، گردد. استفاده از انرژی های ذاتی در امواج WiFi یا امواج رادیویی بلوتوث  برای شارژ کردن  وسیله سنسورهای کنترل از راه دورو بی سیم IoT  به طوریکه قابلیت برقراری ارتباط همزمان را نیز داشته باشند از مهم ترین نیازمندی ها در حوزه اینترنت اشیا می باشد.  از مزایای استفاده از این روش حذف باطری و در نتیجه کاهش هزینه، اندازه و وزن دستگاه است.

طبق گفته پژوهشگران حوزه سخت افزاری IoT ، کلید دستیابی عملی به این فناوری به صورت تبدیل موج های AC به ولتاژ DC، با استفاده از مواد جدید است. محققان موسسه فناوری ماساچوست اعلام کرده اند که در این زمینه پیشرفت هایی به دست آورده اند بطوریکه قابلیت مقیاس پذیری نیز دارد.

پژوهشگران معتقدند برداشت ۱۵۰ میکرووات توان (معتدل توان یک سیگنال WiFi معمولی) با استفاده از دستگاه های مبدل موج AC به ولتاژ DC می تواند نزدیک به ۴۰ میکرو وات الکتریکی تولید کند که برای شارژ یک چیپ کافی است.

اگرچه امواج رادیویی برای شارژ کردن بعضی از چیپ ست ها مانند RFID کاربرد استفاده می شوند ولی این راه حل ها از لحاظ توان مصرفی ، رنج و پهنای باند محدودیت داشته و در نتیجه محققان به دنبال یافتن روش های جایگزین بهتر هستند.

۲۰ پروژه برتر آردوینو به همراه بررسی آن ها

در این مقاله ۲۰ تا از بهترین پروژه های آردویینو را برای شما آماده کرده ایم ابتدا آن ها را معرفی می کنیم سپس به بررسی تک تک آنها می پردازیم.

۳ راهکار برای رفع چالش نبود نهادهای پشتیبان برای استارتاپ‌

در یک اکوسیستم رشد یافته، بازیگران مختلفی وجود دارد که در تعامل تنگاتنگ با یکدیگر زمینه رشد و توسعه فعالیت مورد نظر خود را فراهم می‌کنند. وجود نهادهای پشتیبان در فعالیت‌های استارتاپی که اغلب شرکت‌های بزرگ را در بر می‌گیرد از جمله این بازیگران است که با ارائه خدمات فنی، […]

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید...

اطلاعات خود را وارد کنید

جهت ثبت‌نام کلیک کنید