موانع داخلی موفقیت استارتاپ ها در ایران

موانع رشد استارتاپ های ایران
دسته بندی:استارتاپ ها,دانش نامه زمان انتشار:۲۴ تیر ۹۷ ۱۹۵ بازدید

موانع داخلی موفقیت استارتاپ ها در ایران

یکی از دلایل اهمیت بالای استارتاپ‌ها در کشورهای مختلف، نقش آنها در اقتصاد کشورها و ایجاد مشاغل جدید است. برای مثال، در استرالیا این حوزه، بسیار مورد توجه سیاست‌گذاران دولت قرار گرفته است، چراکه پیش‌بینی کرده‌اند در دو دهه آینده، استارتاپ‌های حوزه فناوری در حدود ۵۴۰هزار شغل جدید در استرالیا ایجاد خواهند نمود. در ایران نیز معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری کشور نیز نقش استارتاپ‌ها را در فضای اقتصادی و توسعه کسب‌وکارها بسیار حائز اهمیت می‌داند. با این حال، اکثریت استارتاپ‌ها در همان مراحل اولیه با شکست روبرو می‌شوند. لذا بررسی موانع داخلی موفقیت آنها ضروری به نظر می‌رسد چون بسیاری از اوقات، فقط درباره استارتاپ‌هایی می‌شنویم که موفق شده‌اند و داستان‌های موفقیت بر سر زبان‌هاست. درحالی‌که تعداد بی‌شماری از استارتاپ‌ها درنهایت شکست‌خورده و فراموش می‌شوند. یک ‌ضرب‌المثل رایج در سیلیکون‌ولی این است که ۹۰ درصد از استارتاپ‌ها درنهایت شکست می‌خورند.

موانع داخلی موفقیت استارتاپ ها در ایران

ازآنجایی‌که به‌کارگیری ایده‌های استارت‌آپی در ایران نیز به‌سرعت در حال رواج است و پیشرفت روزافزون آنها می‌تواند در روند رو به رشد بازار سرمایه و حل چالش‌های آن نیز مؤثر واقع شود، لذا شناسایی و بررسی موانع داخلی موفقیت استارتاپ‌ها حائز اهمیت است. بر اساس پژوهش انجام‌شده از سوی مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا با همکاری مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا و هسته پژوهشی نوآوری کسب‌وکارهای دیجیتال دانشگاه تهران در نیمسال دوم سال ۹۵، موارد نشان داده شده در تصویر ذیل به عنوان موانع داخلی موفقیت استارتاپ‌ها در کشور ایران عنوان شده است.

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید...

اطلاعات خود را وارد کنید