اختتامیه دومین مدرسه تابستانی اینترنت اشیا

اختتامیه دومین مدرسه اینترنت اشیا
دسته بندی:اخبار زمان انتشار:۱۰ شهریور ۹۷ ۶۶۸۵ بازدید

اختتامیه دومین مدرسه تابستانی اینترنت اشیا

برای ثبت نام و آشنایی بیشتر با مدرسه تابستانی ما در  سال ۹۹ ، کلیک کنید.

دومین مدرسه تابستانی اینترنت اشیا چهارشنبه ۷ شهریور با حضور اساتید، شرکت کنندگان دوره و فعالین این حوزه به میزبانی همراه  اول برگزار شد. در ابتدای جلسه سمیه تاجیک مدیر مدرسه تابستانی و مدیر پروژه آیوتیک به بیان ماهیت مدرسه تابستانی و فعالیتهای انجام شده در آن پرداختند. سپس مهدی روحانی نژاد مدیر فروم اینترنت اشیا ایران به بیان سخنرانی در مورد اینترنت اشیا و لزوم بستر سازی در این حوزه برای جذب تقاضا پرداختند. ایشان عنوان کردند بخش خصوصی اپراتورها و استارتاپ ها فعالیت قابل قبولی در حوزه اینترنت اشیا را آغاز کرده اند ولی هنوز بازار با این صنعت آشنا نیست و بستر مناسبی برای جذب مشتری و فروش محصولات این حوزه فراهم نشده است. ایشان  همچنین اذعان فرمودند فعالان و صاحبان کسب و کار در این حوزه باید کسب و کار خود را بر اساس نتیجه و هدف مورد نظر خود ارائه دهند و بر اساس محصول وارد بازار نشوند چون سایر رقبا میتوانند محصول را با قیمتی پایین تر تولید کرده و کسب و کار شما را با خطر مواجه کنند.

در ادامه جناب بابک قالیچی مدیر کسب و کار سازمانی همراه اول طی سخنانی بیان کردند امروزه پیدا کردن و مجاب کردن سرمایه گذار اهمیت بیشتری نسبت به بحث ایده و حتی تولید محصول اولیه دارد و کسانی که میخواهند وارد استارتاپ در هر حوزه ای شوند باید بتوانند سرمایه گذارها را مجاب به سرمایه گذاری بکنند. ایشان با اشاره به برآورد جهانی به آینده روشن حوزه اینترنت اشیا و درآمد هنگفت جهانی در این حوزه، از جوانان و ایده پردازان این حوزه ، تمرکز و صرف زمان بیشتر را بر روی ایده هایشان خواستار شدند. همچنین ایشان با یادآوری اهمیت حوزه Big Data  و وجود بازار بسیار مناسب برای متخصصان و جویندگان کار به دیگران توصیه کردند که دانش خود را در این حوزه افزایش دهند. همچنین ایشان خاطرنشان کردند ساخت وسایل و ادوات الکترونیکی در این برهه از زمان بسیار مهم است و میتواند سوددهی بالایی داشته باشد.

در ادامه مراسم اختتامیه شرکت کنندگان در مدرسه تابستانی به ارائه پروژه های خود پرداختند و بر اساس نظر داوران یکی از پروژه ها به عنوان پروژه برگزیده انتخاب شد. نکته ای در این خصوص قابل توجه هست اهمیت دادن داوران به نحوه ارائه پروژه بود که اهمیت زیادی جهت جذب سرمایه گذار جهت سرمایه گذاری روی پروژه های استارتآپی دارد. در پایان هدیه ای از سمت همراه اول به نفرات تیم برگزیده و همچنین تقدیرنامه ای به شرکت کنندگان و اساتید دوره از طرف مرکز نوآوری اینترنت اشیا تقدیم گردید.

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید...

اطلاعات خود را وارد کنید

جهت ثبت‌نام کلیک کنید