سرمایه گذاری بر روی استارتاپهای کشاورزی هوشمند، راه حلی برای توسعه پایدار

دسته بندی:اخبار,استارتاپ ها زمان انتشار:۱۴ اسفند ۹۷ ۵۱۵۶ بازدید

سرمایه گذاری بر روی استارتاپهای کشاورزی هوشمند، راه حلی برای توسعه پایدار

 سرمایه گذاری بر روی استارتاپهای حوزه کشاورزی هوشمند در کشورهای آفریقایی به حدود ۱۳.۲ میلیون دلار رسیده است که این رقم نسبت به سال ۲۰۱۶ رشدی ۲۰۳ درصدی را نشان می دهد.

بخش کشاورزی از اهمیت زیادی در آفریقا برخوردار بوده و طبق گزارش بانک جهانی، ۶۵ درصد از نیروی کار و ۳۲درصد تولید ناخالص داخلی در افریقا مربوط به بخش کشاورزی می باشد.

در حالی که حدود ۷۰ درصد از جمعیت افریقا وابسته به صنعت کشاورزی می باشند، صنعت کشاورزی آفریقا در حال حاضر با مشکلات زیادی ازجمله تغییرات آب و هوایی، کمبود متخصصان فنی و مهاجرت جوانان به شهرها مواجه است. در حال حاضر آفریقا رشد سریع جمعیت را تجربه می‌کند، پیش‎بینی‌ها نشان می‎دهند که تا سال ۲۰۵۰ جمعیت آفریقا به ۲٫۲ میلیارد نفر خواهد رسید. سازمان غذا و کشاورزی (FAO) پیش‌بینی می‌کند که بازار کشاورزی فقط در کشورهای جنوب صحرای آفریقا از ۲۰۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ به ۱ تریلیون دلار (رشد پنج برابر) تا سال ۲۰۳۰ افزایش می‌یابد.

کارآفرینان در آفریقا از فرصت‎های زیادی در بخش کشاورزی برخوردار هستند و در حال توسعه راهکارهایی برای افزایش بهره‎وری و دسترسی به بازار هستند.

در سطح جهانی، سرمایه‎گذاری بر روی استارتاپ‎های فعال در حوزه کشاورزی هوشمند در طول ۵ سال گذشته ۸۰۰ میلیون دلار افزایش یافته است، که مقایسه این رقم با رقم ۱۳ میلیون دلاری کشورهای افریقایی نشان می دهد که همچنان پتانسیل بالایی برای سرمایه گذاری در این بخش در افریقا وجود دارد.

شرایط استارت آپ ها در ایران:

در حالی رقمهای زیادی بر روی استارتاپهای حوزه کشاورزی هوشمند، حتی در کشورهای افریقایی سرمایه گذاری می شود، که در حال حاضر استارتاپهای موفق چندانی در حوزه کشاورزی هوشمند در ایران وجود نداشته ولی با توجه به پتانسیل های موجود در این بخش و همچنین تلاش دولت برای سرمایه گذاری در این بخش از صنعت، انتظار می رود که تعداد استارتاپهای موفق در حوزه کشاورزی هوشمند در کشور روز به روز افزایش یابد. در سال‌های اخیر ‎ابزارهای نوینی مانند محاسبات ابری، نرم افزار متن باز، سنسورهای مختلف، متدهای پردازش تصویر و ابزارهای دیجیتال به کمک استارتاپها آمده تا با تعریف سرویسهای نوین در حوزه کشاورزی، علاوه بر بهبود شرایط صنعت کشاورزی، موفقیت خود را نیز در بازار تضمین کنند.

اپراتور Vodafone در هند شبکه NB-IoT راه اندازی میکند

خدمات هوشمند سازی و مانیتورینگ کشاورزی و محیط زیست با همکاری استارات آپ ها میسر می­شود . اپراتور موبایل Vodafone در هندوستان به دنبال استفاده از اینترنت اشیاء در این کشور با  هدف ایجاد تحول در کسب و کار اقتصادی و تجاری است. در واقع هدف این اپراتور، افزایش درآمدزایی [...]

۳ راهکار برای رفع چالش نبود نهادهای پشتیبان برای استارتاپ‌

در یک اکوسیستم رشد یافته، بازیگران مختلفی وجود دارد که در تعامل تنگاتنگ با یکدیگر زمینه رشد و توسعه فعالیت مورد نظر خود را فراهم می‌کنند. وجود نهادهای پشتیبان در فعالیت‌های استارتاپی که اغلب شرکت‌های بزرگ را در بر می‌گیرد از جمله این بازیگران است که با ارائه خدمات فنی، […]

چرخه حیات استارتاپ‌ها

چرخه حیات استارتاپ‌ها از شش مرحله تحقیق، امکان سنجی، توسعه، معرفی، رشد و بلوغ تشکیل شده است. (شکل زیر) در مرحله اول یعنی تحقیق و امکان سنجی هنوز استارت‌آپ شکل نگرفته است و تنها یک تیم یا یک فرد به ایده پردازی و بررسی شرایط بازار و ایده خود مشغول […]

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید...

اطلاعات خود را وارد کنید

جهت ثبت‌نام کلیک کنید