نسل سوم استارت‌آپ‌ها و توسعه صنعت گردشگری در ایران

دسته بندی:استارتاپ ها زمان انتشار:۲۷ دی ۹۷ ۴۷۶۰ بازدید

نسل سوم استارت‌آپ‌ها و توسعه صنعت گردشگری در ایران

امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات در مراسمی که با حضور فعالان استارت‌آپ‌های حوزه گردشگری برگزار شد، اظهار کرد: فرصت‌های بکر و دست‌نخورده‌ای در بخش گردشگری وجود دارد که با ورود استارت‌آپ‌ها به این حوزه، می‌توانند باعث ایجاد رونق و توسعه کسب و کار در آن شوند.

به گزارش دبیرخانه دائمی هفته دیجیتال ایران و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، امیر ناظمی در این مراسم، به سه نسل مختلف از استارت‌آپ‌ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با سه نسل از استارت‌آپ‌ها روبه‌رو هستیم. نسلی از استارت‌آپ‌ها خدمات محور هستند. نسلی به ارائه‌ راه‌حل می‌پردازند و براساس مشکلات سازمان‌ها و بخش‌های مختلف، به ارائه راه‌حل می‌پردازند. نسل سوم، استارت‌آپ‌های تکنولوژی محور هستند که با ساخت یک ابزار یا گجت به تولید و رشد تکنولوژی کمک می‌کنند.

وی همچنین اشاره نمود که برای توسعه در هر بخش به ویژه گردشگری و صنعت توریسم، نیاز به تجربه داریم و نمی‌توانیم یک باره عقب ماندگی موجود را جبران کنیم. در این زمینه باید گام به گام جلو برویم و با مطالعه و یادگیری از مسیری که سایر کشورها طی کردند و نیز یادگیری خطا و اشتباهات سایر کشورها، سعی در حضور مستمر و رو به رشد در عرصه گردشگری داشته باشیم.

معاون وزیر ارتباطات با تأکید بر فرصت های موجود در بخش گردشگری افزود: حوزه گردشگری مملو از فرصت‌هایی است که باید به سراغ آنها رفت، اما  تجربه‌های اولیه قابل اتکایی در این زمینه نداریم و با استانداردهای جهانی فاصله داریم. استارت‎آپ‌ها می‌توانند با فضاسازی و تجربه کاربر محور، گام به گام حرکت کرده و به توسعه این صنعت در کشور کمک کنند .

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید...

اطلاعات خود را وارد کنید

جهت ثبت‌نام کلیک کنید