کاربرد اینترنت اشیا در تبلیغات

دسته بندی:اخبار زمان انتشار:۴ شهریور ۹۷ ۶۰۰۴ بازدید

کاربرد اینترنت اشیا در تبلیغات

امروزه دامنه کاربرد اینترنت اشیا بسیار وسیع شده و تقریبا در هر حوزه­ای میتوان نشانه­ هایی را از اینترنت اشیا را دید. یکی از صنایع جذاب و پولساز که اینترنت اشیا وارد آن شده صنعت تبلیغات است. اینترنت اشیا با ورود به این حوزه تحولی در زمینه تبلیغات و شخصی سازی آن انجام داده است. این حوزه تبلیغات با اصطلاح proximity marketing   یا همان بازاریابی  مجاورتی شناخته می­شود . این نوع بازاریابی، از تکنولوژی تلفن همراه، برای ارسال پیام های بازاریابی به دستگاه های موبایل و تبلت کاربرانی که در مجاورت آن کسب و کار هستند، استفاده می کند. در این شیوه، پیام تبلیغاتی از طریق کسب و کارها به دستگاه­های مجاور که دارای تکنولوژی بلوتوث یا WiFi هستند ارسال می­شود و با توجه به اینکه مخاطبان در مجاورت آن کسب و کار هستند، احتمال زیادی وجود دارد که مشتری با دیدن پیام تبلیغاتی از کسب و کار آن­ها بازدید کند.  از جمله مکان هایی که استفاده از بازاریابی مجاورتی  می تواند مفید باشد، نمایشگاه ها، همایش ها و محل هایی است که تعداد زیادی افراد برای یک هدف خاصی در آنجا جمع شده اند.

روش­های بازاریابی مجاورتی:

  • NFC   فروشگاه های خرده فروشی می توانند NFC را بر روی قفسه ها برای اطلاعات محصول بکار بگیرند.
  • Geofencing.  : سیستم های بازاریابی پیام متنی( Text message marketing systems)، می توانند از موقعیت شما استفاده کنند و پیام های متنی را به کلیه دستگاه هایی که در آن منطقه ی خاص قرار دارند، ارسال کنند، که به آن، حصارکشی جغرافیایی پیامکی یا SMS Geofencing نیز گفته می شود. این سیستم یک تکنولوژی دقیق نیست، اما برای اطمینان از ارسال پیام به مخاطب هدف، در زمان موردنظر، مفید است.
  • بلوتوث: خرده فروشی ها می توانند با کمک بیکن ها، به تلفن هوشمند شما متصل شوند. یک نرم افزار تلفن همراه، این تکنولوژی را فعال می کند و اجازه دسترسی می گیرد. فروشگاه، می تواند محتوای خاصی را از طریق بلوتوث، یا وب سایت محلی با     Wi Fi ، یا با بکارگیری بیکن-مثل نقطه دسترسی به اینترنت- به شما منتقل کند، و شما بدون هیچ ارتباط اینترنتی، اطلاعات و خدمات تعاملی دریافت می کنید.
  • WiFi Hotspot.  :اگر شما به کانکشنی مثلا در فرودگاه ها متصل شده باشید، موجی از محتوای بازاریابی پویا-مستقیما از طریق مرورگر وب- برای شما ارسال می شود.
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید...

اطلاعات خود را وارد کنید

جهت ثبت‌نام کلیک کنید