آیا می دانید چه کسب و کارهایی در آینده موفق هستند؟

مشخصات شرکت های موفق اینده نگر
دسته بندی:اخبار زمان انتشار:۲۸ مهر ۹۷ ۵۶۸۵ بازدید

آیا می دانید چه کسب و کارهایی در آینده موفق هستند؟

به منظور کمک به شرکت‌ها، سازمان‌ها و استارت‌آپ‌ها، PWC بیش از ۱۵۰ فناوری نوظهور را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و هشت فناوری اساسی که تأثیر بسزایی بر روی صنعت دارند را مشخص نموده است. تأثیر فناوری‌های انتخاب شده بر روی هر شرکت متفاوت است. هشت فناوری انتخاب شده عبارتند از:

اینده تکنولوژی– هوش مصنوعی(Artificial Intelligence (AI)): هوش مصنوعی مجموعه‌ای از فناوری‌ها است که با استفاده از آنها، برنامه به شناسایی محیط پرداخته، آموزش داده شده و سپس براساس اطلاعات به دست آمده، واکنشی صورت می‌گیرد. هوش مصنوعی شامل تکنولوژی‌هایی چون اتوماسیون اتوماتیک، رباتیک، یادگیری ماشین، پردازش زبان طبیعی، شبکه‌های عصبی و سایر تکنولوژی‌های دیگر است. مهم‌ترین تفاوت بین هوش مصنوعی با سایر نرم‌افزارها و برنامه‌های دیگر، در این نکته است که هوش مصنوعی به هر سیگنال از محیط پاسخ داده و بنابراین از سوی برنامه‌نویسان کنترل نمی‌شوند.

– واقعیت افزوده(Augmented Reality (AR)): براساس این تکنولوژی، کاربر، با استفاده از تجهیزاتی که در اختیارش قرار می‌گیرد می‌تواند تصاویر دنیای واقعی را مشاهده نموده و صداهای اطراف را بشنود. به عنوان نمونه، مسئول انبار یک شرکت با استفاده از عینک خاص واقعیت افزوده می‌تواند کارتن‌های داخل انبار و جزئیات محصولات داخل هر کارتن را مشاهده کند.

– واقعیت مجازی(Virtual Reality (VR)): تجهیزات و وسایلی هستند که با استفاده از آنها، فضاها و یا سرویس‌هایی برای کاربر به صورت سه بعدی شبیه‌سازی می‌شوند. براساس این تکنولوژی، ارائه اطلاعات در خصوص یک محصول و یا طرح به صورت واقعی‌تر و قابل درک‌تر، قابل انجام است.

– هواپیماهای بدون سرنشین(Drones): این دسته از هواپیماها که بدون نیاز به خلبان قابلیت پرواز دارند، جهت جمع‌آوری اطلاعات و داده‌ها توسط شرکت‌ها و سازمان‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت. پهبادها(هواپیماهای بدون سرنشین)، امکان عکس‌برداری هوایی و روش‌های جمع‌آوری اطلاعات حسگرها را فراهم می‌کند.

– بلاک‌چین(Blockchain): این فناوری، امکان مدیریت غیرمتمرکز تمامی انتقالات را در یک شبکه همگرا(peer-to-peer network) فراهم می‌آورد. این فناوری می‌تواند برای نقل و انتقال پول، ردیابی و رأی‌گیری آنلاین بدون نیاز به صدور گواهینامه تصدیق(certifying authority) از سوی یک تأییدکننده مرکزی، مورد استفاده قرار گیرد.

– اینترنت اشیاء(Internet of Things (IoT)): در این تکنولوژی، تمامی اشیاء فیزیکی مانند دستگاه‌ها، وسایل نقلیه به مانند سنسور، به جمع‌آوری اطلاعات و داده از محیط پرداخته و اطلاعات به دست آمده را به اشتراک می‌گذارند. تمامی این فعالیت‌ها بدون دخالت نیروی انسانی انجام می‌گیرد.

– چاپگر سه بعدی(۳D printing): با استفاده از این تکنولوژی، مدل‌های سه بعدی و دیجیتالی از طرح‌، ارائه می‌گردد. با استفاده از این تکنولوژی، می‌توان هر سازمان یا کسب و کاری را به یک کارخانه تولیدی تبدیل نمود.

– رباتیک(Robotics): این تکنولوژی با استفاده از هوش مصنوعی، حسگرها و کنترل می‌تواند برای تقویت و یا خودکارسازی فعالیت‌های ‌انسانی مورد استفاده قرار گیرد. در حال حاضر، این فناوری در تلاش است تا به خارج از محیط کارخانه‌ها گسترش پیدا کند و مستقیماً با افراد جامعه و ارائه خدمات به آنها ارتباط داشته باشد.

برگزاری کارگاه آموزشی نوآوری در مدل های کسب و کار با رویکرد تفکر خلاق و تفکر دیزاین

نوآوری در مدل های کسب و کار با رویکرد تفکر خلاق و تفکر دیزاین با وجودی که تلاش بیشتر، سود بیشتر به وجود می‌آورد، اما تنها راه افزایش سود، بیشتر تلاش کردن نیست. گاهی اوقات، تغییر مدل کسب و کار، می‌تواند ساختار درآمد و چارچوب فعالیت یک شرکت را تغییر [...]

ارزش مالی بازار اینترنت اشیا دو تریلیون دلار برآورد می‌شود

  ایران بیستمین کشور بهره‌بردار اینترنت اشیا نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی، مبتنی بر فناوری تکامل‌یافته‌تری در مقایسه با نسل چهارم شبکه‌های ارتباطی است. در حقیقت نسل پنجم تحول بنیادی در شبکه‌های ارتباطی به شمار می‌آید، به گونه‌ای که تحولات مرتبط با اینترنت اشیا (Internet of Things IoT) موضوع اصلی مطرح […]

راهکار اتحادیه اروپا، استرالیا و سنگاپور در حل چالش تامین مالی استارتاپ‌ها

در گزارش سال ۲۰۱۷ اکوسیستم استارتاپی جهان، یکی از ۵ عامل اصلی موفقیت اکوسیستم های استارتاپی در جهان موضوع تأمین مالی بوده است که برای حل آن توجه به کمیت دسترسی به منابع مالی و کیفیت تأمین مالی استارتاپ ها مورد توجه قرار گرفته است. از جمله تجربیاتی که در […]

موانع داخلی موفقیت استارتاپ ها در ایران

یکی از دلایل اهمیت بالای استارتاپ‌ها در کشورهای مختلف، نقش آنها در اقتصاد کشورها و ایجاد مشاغل جدید است. برای مثال، در استرالیا این حوزه، بسیار مورد توجه سیاست‌گذاران دولت قرار گرفته است، چراکه پیش‌بینی کرده‌اند در دو دهه آینده، استارتاپ‌های حوزه فناوری در حدود ۵۴۰هزار شغل جدید در استرالیا […]

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید...

اطلاعات خود را وارد کنید

جهت ثبت‌نام کلیک کنید