معرفی ۱۰ استارتاپ برتر اینترنت اشیا-استارتاپ اول

استارت اپ های برتر اینترنت اشیا
دسته بندی:اخبار زمان انتشار:۷ آبان ۹۷ ۵۹۳۸ بازدید

معرفی ۱۰ استارتاپ برتر اینترنت اشیا-استارتاپ اول

با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۰ در حدود ۲۰ میلیارد تجهیزات IoT وجود داشته باشد، چالش‌ها و مزایایی که در انتظار ۱۰ استارتاپ برتر این حوزه قرار دارد نیز چشمگیر خواهد بود.

اینترنت اشیاء می‌تواند به هوشمندتر شدن دستگاه‌ها و ماشین‌های مختلف، کارامدتر شدن پروسه‌های صنعتی و ارایه تجهیزات مصرفی متناسب با نیازهای کاربران منجر شود. به اعلام موسسه تحقیقاتی گارتنر، تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۰ میلیارد تجهیزات و دستگاه متصل در سطح جهان وجود خواهد داشت.

این تجهیزات و دستگاه‌ها غالبا بر روی نرم‌افزارهایی که قدیمی هستند فعال می‌شوند که باید به صورت دستی بروزرسانی شوند؛ بدین ترتیب، فرصت‌های چشمگیری در بازار وجود دارد که در عین حال، ریسک‌پذیری آن نیز بالا است.

تدوین مدل‌های کسب‌وکار موفق IoT همچنان در حال پیشرفت است و بسیاری از شرکت‌ها در پی دستیابی به مدل تجاری مناسب هستند. در همین راستا، NetwortWorld.com تعداد زیادی از شرکت‌های فعال در این حوزه را مورد بررسی قرار داده است که در نهایت، ۱۰ استارتاپ برتر انتخاب شده که در ادامه معرفی شده‌اند.

حوزه فعالیت این استارتاپ‌ها از سیستم‌های اطلاع‌رسانی اورژانس شرکتی تا پلتفرم‌های تولید هوشمند و «چیپ‌های مصنوعی» را شامل می‌شود که باعث افزایش میزان امنیت در دستگاه‌های متصل می‌شود.

AlertMedia

حوزه فعالیت: پلتفرم اطلاع‌رسانی جمعی برای شرکت‌ها

سال تأسیس: ۲۰۱۳

منابع مالی/ سرمایه‌گذاری: ۱۷ میلیون دلار

دفتر مرکزی: آستین (تگزاس)

مدیرعامل: Brian Curver

مشکل یا چالش: غالبا سازمان‌های بزرگ با تهدیدهایی متعدد برای افراد، دارایی‌ها و عملیات‌های اداری خود مواجه هستند. زمانیکه یک حادثه رخ می‌دهد، هرچه واکنش سریعتر باشد، میزان خسارات و تلفات نیز کاهش می‌یابد. عدم آگاهی لازم و عدم توانایی برای واکنش نشان دادن سریع می‌تواند هزینه‌ها و خسارات بسیاری را در پی داشته باشد و حتی سلامتی و ایمنی نیروی انسانی را به خطر بیندازد.

علیرغم اتوماسیون گسترده در سازمان‌ها و شرکت‌ها، اما بخش خدمات اورژانسی هنوز به صورت غیراتوماتیک اجرا می‌شود و غالبا با تأخیر انجام می‌شود.

راهکار: پلتفرم AlertMedia باعث اتصال داده‌های سنسورهای شرکتی، داده‌های سیستمی، داده‌های مکانی و تجهیزات هوشمند کارمندان به یکدیگر و ایجاد یک پلتفرم ارتباطات حیاتی واحد و چندکاناله می‌شود.

این پلتفرم، سیگنال‌های دریافتی از تجهیزات مختلف را جمع‌آوری می‌کند و آنها را به ارتباطات هدفمند ۲۴ ساعته تبدیل می‌کند. همچنین، باعث به حداقل رساندن اختلال در روند کسب‌وکار و حفظ ایمنی و اطلاع‌رسانی به کارمند می‌شود.

پلتفرم AlertMedia به مشتریان خود کمک می‌کند تا با شرایط اورژانسی مختلف همانند شرایط جوی نامناسب، تهدیدهای امنیتی، آتش‌سوزی و قطع برق به درستی مقابله کنند. البته این پلتفرم برای شرایط اضطراری معمولی‌تر نیز کاربرد دارد. برای مثال، این پلتفرم هم‌اکنون توسط یک رستوران زنجیره‌ای بزرگ استفاده می‌شود تا میزان دمای سیستم‌های خنک‌کننده در یخچال‌های خود را تحت کنترل داشته باشد؛ هر زمان که میزان دما از یک محدوده مشخص فراتر یا کمتر می‌شود، یک پیام هشدار به مرکز نظارت رستوران ارسال می‌شود تا از وقوع خسارت جلوگیری شود.

رقبا:

Everbridge, OnSolve

مشتریان:

AT&T, Volkswagen, DHL, Greyhound, Kawasaki, The Salvation Army, British Petroleum (BP), H-E-B Grocery Company, State of Texas and New York City

دلیل انتخاب به عنوان استارتاپ برتر: کاملا مشخص است که بازار خدمات اورژانس طی سال‌های آتی، رشدی چشمگیر را تجربه خواهد کرد. اما نقطه تمایز سیستم AlertMedia این است که فقط به شرایط اورژانسی در هنگام وقوع بلایای طبیعی محدود نمی‌شود. برای مثال، قطع برق یا از کار افتادن کمپرسور می‌تواند به اندازه‌ای که برای یک کسب‌وکار هزینه‌بر باشد، برای یک رستوران نیز خساراتی جدی در پی داشته باشد.

به اعلام AlertMedia، این شرکت بیش از ۵۰۰ مشتری شرکتی از بیش از ۹۰ کشور در سرتاسر دنیا دارد. منابع مالی آن حدود ۱۷ میلیون دلار است و تیم مدیریتی آن شامل کارآفرینانی می‌شود که سایر استارتاپ‌های موفق همچون Xenex را راه‌اندازی کرده‌اند. این شرکت به خوبی توانسته است از فرصت‌های موجود بهره ببرد.

استارتاپ ۳M tech

در ادامه معرفی استارتاپ های اینترنت اشیاء، آیوتیک به سراغ یکی دیگر از این استارتاپ ها در نمایشگاه الکامپ رفته و گفتگوی کوتاهی با این تیم داشته که در ادامه می خوانید. با استارتاپ ۳M tech بیشتر آشنا شوید: + کمی درباره فعالیت استارتاپ تون توضیح می‌دهید؟ – ما یه تیم […]

معرفی استارتاپ های برتر اینترنت اشیا ایران-استارتاپ نینیکس

تیم نینیکس یکی از استارتاپ‌های موفق و فعال حوزه اینترنت اشیا میباشد که توانسته وارد بازار شود و در آینده از این برند بیشتر خواهیم شنید

۱۰ استارتاپ برتر اینترنت اشیا

ر بسیاری از کارخانه‌ها، مدت‌ها است که ماشین‌ها از لحاظ تکنیکی، قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر هستند، اما برای استفاده از داده‌هایی که تولید می‌کنند هنوز نیاز به دخالت نیروی انسانی دارد. فقدان نظارت لحظه‌ای و بهنگام بر ماشین‌ها، تجهیزات و عملیات‌ها در کارخانه باعث شده است تا تولیدکنندگان نتوانند تصمیمات آگاهانه مبتنی بر داده‌های موجود اتخاذ کنند و از برنامه‌ریزی پیشگیرانه مبتنی بر نظارت عملکرد لحظه‌ای ماشین‌ها برای پیشگیری از وقوع حادثه بهره ببرند.

استارتاپ های برتر اروپایی در حوزه سخت‌افزار و IoT-قسمت اول

زمانی که بحث نوآوری در میان است، استارتاپ‌های اروپایی قطعا در این حوزه پیشرو هستند و این شرایط به پیشینه مهندسی موفق در این منطقه باز‌می‌گردد؛ دقیقا از زمانیکه در دهه 1990، تیم برنرز لی پیشنهاد راه‌اندازی شبکه گسترده جهانی (WWW) را ارایه داد. در این میان، با توجه به [...]

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید...

اطلاعات خود را وارد کنید

جهت ثبت‌نام کلیک کنید