استارت آپ-تیم سوم لیگ اینترنت اشیاء

دسته بندی:استارتاپ ها,رویداد زمان انتشار:۲۶ دی ۹۷ ۵۰۸۳ بازدید

استارت آپ-تیم سوم لیگ اینترنت اشیاء

استارت آپ الکترون از منطقه ی غرب کشور با ایده ی سامانه هوشمند پایش سلامت، موقعیت و کارکرد ماشین های سبک و سنگین بصورت لحظه ای و با استفاده از فناوری IOT و M2 موفق به کسب جایگاه سوم در لیگ اینترنت اشیاء و برنده ی جایزه ی نقدی به ارزش ۳۰ میلیون ریال شد .

به همین خاطر به گفت و گو با آقای محمد علی فرهپور،‌ بنیان گذار این استارت آپ نشستیم.

  • آقای فرهپور بفرمایید استارت آپ الکترون چطور شد به سراغ همچین ایده ای رفت؟
  • صاحبان و مدیران ماشین آلات شرکتهای راهسازی و معدنی که تعداد بالایی ماشین دارند دغدغه ی زیادی برای حفظ سلامت ماشین ،اطمینان از حرکت ماشین در مسیرهای اعلامی ، جلوگیری از توقف های مکرر ماشین بدلایل نامعلوم، کنترل نحوه اپراتوری اپراتورها ، اطمینان از رسیدگی اپراتورها به هشدارهای رخ داده روی داشبورد ماشین،‌ و بصورت کلی افزایش راندمان کار ماشین و اپراتورها دارند . همچنین دغدغه های مالی مانند افزایش هزینه های سوخت و سرویسس نگهداری و غیره همیشه گریبان گیر صاحبان شرکت است و هر چقدر هم که مدیران ماشین آلات انرژی صرف کنند ، قسمت عمده ای از علل خرابی ها یا راندمان پایین اپراتورها و ماشینها همچنان از دید ایشان پنهان می ماند . ما هم با توجه به دیدن دغدغه های موجود اقدام به طراحی یک سامانه هوشمند  کردیم.
  • لطفا در مورد نحوه ی عملکرد طرحتون قدری بیشتر توضیح میدهید؟
  • در سامانه دستگاهی طراحی شده است که بتواند هر ۳ثانیه سیگنالهای خروجی از سنسورهای متنوع روی ماشین و همچنین سیگنالهای ورودی چراغهای هشداردهنده را گرفته و به همراه ثبت موقعیت مکانی رخداد و کد راننده در حافظه خود ثبت نموده و پردازشگر موجود نسبت به تحلیل اطلاعات جمع آوری شده و از طریق شبکه WIFIیا اینترنت ۴Gبه سامانه تحت وب ارسال می نماید، این سامانه با تحلیل اطلاعات وارد شده در پایگاه داده خود، اقدام به ایجاد هشدار های لازم می نماید و همچنین نمودارها و جداول فنی و کاربردی بسیاری در اختیار مدیران ماشین آلات قرار می دهد.
    در سامانه از  RFID، مینی پی سی صنعتی و از سنسور های نصب شده بر روی ماشین آلات در صورتی که مجهز به سیستم  Can Busنباشند، و یا سیستم Can Busدر صورت مجهز بودن به این فناوری و امکان نصب سنسور ها در صورت نیاز استفاده شده است.

  • تیم الکترون چه مدت است که روی ایده ی خود کار میکنید وتاکنون چه ‌‌پیشرفتی داشته است؟
  • ما از سال ۹۴ شروع به فعالیت کردیم و از همون ابتدا که پروژه و محصولمون رو پرزنت کردیم با درخواست و سفارش مشتری هامون شروع کردیم به فعالیت و توسعه کارو الانم درمرحله پیاده سازی سامانه بر روی دامپ تراکهای کوماتسو در شرکت آپادانا کاوش ایرانیان هستیم.
  • بازار خود را چطور میبینید؟
  • با توجه با اینکه طیف گسترده ای از شرکت های راه سازی ،‌ معدنی ،‌حمل ونقل جاده ای ، شرکت های صنعتی ،‌ خودرویی و شرکت های ساختمانی نیاز به همچین سامانه ای دارند ،‌ بازار خوبی پیش رو خودمون میبینیم.
  • رقیبان شما چه کسانی هستند؟
  • در حوزه معدن تقریبا تنها تیم موجود در این زمینه ما هستیم و لی در حوزه شهری بخصوص ماشین آلات سبک و بهره گیری از ECUشرکت هایمختلی موجود می باشند، اما در حال حاضر با توجه به بستر کافی در حوزه معدن و ماشین آلات راهسازی عمده تمرکز خود را بر روی این حوزه قرار داده ایم.
  • تیم الکترون از چند نفر و با چه مهارت هایی تشکیل شده ؟
  • تیم ما از دو نفر تشکیل شده . خودم که کارشناس ارشد امنیت اطلاعات از دانشگاه یو تی ام مالزی، فعال در حوزه نرم افزار و طراحی سخت افزار، هستم .                  آقای ابراهیم صبوری: کارشناس مهندسی مکانیک از دانشگاه بوعلی سینا، فعال در حوزه ماشین آلات در شرکت آسان خودرو، مدیر فروش، و بازاریاب .
  • لیگ امسال را چطور دیدید؟
  • لیگ امسال خیلی قوی برگزار شد و تیم های خیلی قوی شرکت کرده بودن و همه دوستان محصولات و پروژه های پر کاربردی ارائه کردن که در صورتی که بتونن بیشتر روش زمان بذارن میتونن به سرعت پیشرفت کنن و محصولشون تجاری بشه و همچنین نحوه برگزاری مسابقه و بستری که فراهم شد چه از لحاظ نوع مرحله ای مسابقات و چه از نوع داوری و همچنین فراهم شدن شرکت در نمایشگاه برج میلاد خیلی قابل تقدیر بود که از برگزار کنندگان و موسسه ایوتیک هم خیلی تشکر میکنم.
  • در آخر اگر نکته و حرفی دارید ،‌بفرمایید.
  • سخن اخر هم اینکه دوستانی که ایده دارن نترسن و اعتماد به نفسشون رو حفظ کنن و این رو هم بدونن که ۲۰ درصد کار بخش فنی کار هست ۸۰ درصد بقیه اش بحث ایده ها و تجاری سازی هست که باید خیلی بهش توجه کنند و شرکت کردن در نمایشگاه ها و همایش های ازاین دست خیلی میتونه در اینده کاریشون تاثیر داشته باشه.

اعضای تیم :

آقای ابراهیم صبوری 

محمد علی فرهپور

برای ثبت نام و آشنایی بیشتر با لیگ اینترنت اشیا کلیک کنید.

گزارش تصویری از فینال و اختتامیه ششمین لیگ اینترنت اشیا

https://www.iotic.ir/wp-content/uploads/2023/08/Video.mp4

برگزاری اختتامیه چهارمین لیگ اینترنت اشیاء کشور

چهارمین لیگ اینترنت اشیاء کشور به کار خود پایان داد چهارمین لیگ اینترنت اشیاء کشور که توسط مرکز نوآوری آیوتیک از آذرماه کار خود را آغاز کرده بود روز سه‌شنبه 28 بهمن‌ماه در سالن 27 نمایشگاه بین­المللی تهران به کار خود ‍‍پایان داد. اختتامیه لیگ اینترنت اشیاء کشور در مراسم [...]

چهارمین لیگ اینترنت اشیاء ایران برگزار می شود

چهارمین لیگ اینترنت اشیاء ایران به همت مرکز نوآوری اینترنت اشیاء-آیوتیک طی آذرماه و دی ماه سال جاری برگزار می شود. لیگ چهارم اینترنت اشیاء مانند سال های گذشته در مناطق شمال -شمال غرب- شرق-غرب – جنوب و مرکز کشور برگزار خواهد شد. نحوه حضور و شرکت در لیگ چهارم […]

برگزاری اختتامیه سومین لیگ اینترنت اشیاء کشور

سومین لیگ اینترنت اشیاء کشور به کار خود پایان داد   سومین لیگ اینترنت اشیاء کشور که توسط مرکز نوآوری آیوتیک از مهرماه کار خود را آغاز کرده بود روز دوشنبه ۱۱ آذرماه در محل موسسه مطالعات بهره وری و منابع انسانی به کار خود ‍‍پایان داد.   اختتامیه لیگ [...]

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید...

اطلاعات خود را وارد کنید

جهت ثبت‌نام کلیک کنید