معرفی هشت استارتاپ انگلیسی در حوزه IoT

دسته بندی:استارتاپ ها,مقاله زمان انتشار:۲۸ بهمن ۹۷ ۵۳۴۸ بازدید

معرفی هشت استارتاپ انگلیسی در حوزه IoT

در یکی دو سال اخیر تب و تاب مربوط به اینترنت اشیاء (IOT) روز به روز افزایش یافته است و به نظر نمی‌رسد که به به زودی فروکش کند. همین امر باعث افزایش روزافزون تعداد استارتاپ‌ها در این حوزه شده است که امید دارند موقعیت خود را در این اکوسیستم جدید مستحکم کنند.

در انگلستان نیز همانند بسیاری دیگر از کشورها، استارتاپ‌هایی در این حوزه با تمرکز بر توسعه سنسورهای مختلف همچون سنسورهای نصب‌شده در خاک برای کمک به بهبود کشاورزی، کنترل از راه دور مصرف انرژی، ارسال هشدارهای هوشمند در خودروها و بسیاری دیگر از موارد مشابه توسعه یافته‌اند. در ادامه، برخی از این شرکت‌ها که راهکارهایی جالب توجه و جذاب ارایه می‌دهند، معرفی شده است.

pynco

این شرکت که در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شده است و ابزار کنترل سیستم و مانیتورینگ دیتا را برای بخش کشاورزی ارایه می‌دهد. این استارتاپ برای این منظور، سنسورهایی بی‌سیم برای نصب در زمین‌های کشاورزی توسعه داده است که مجهز به پلتفرم آنالیز پیشرفته است. این سنسورها به کشاورزان امکان می‌دهد تا داده‌های مور نیاز و مفید را جمع‌آوری کنند و با استفاده از نتایج تجزیه و تحلیل آن، دقیق‌تر و به‌موقع‌تر تصمیم‌گیری کنند.

بنابر اعلام Pycno، این سنسورها کاربرپسند هستند و انرژی آن‌ها از طریق پنل‌های خورشیدی و یک باطری داخلی تامین می‌شود. لازم به ذکر است که این سنسورها از طریق سیم‌کارت تعبیه شده در داخل آن، قابل استفاده در بیش از ۱۶۰  کشور جهان هستند.

  • nCube

این شرکت، امکاناتی را فراهم می‌آورد تا کاربر بتواند تمام تجهیزات هوشمند خود را در یک مکان به یکدیگر متصل کند و به کاربر امکان می‌دهد تا تمام تجهیزات و اثاثیه منزل خود را از طریق یک اپلیکیشن کنترل کند. این راهکار با طیف گسترده‌ای از تجهیزات، سازگار است و به صورت آفلاین کار می‌کند. بنابراین، کاربر می‌تواند از راه دور و در هر مکانی، تمام تجهیزات و اثاثیه هوشمند خود را چک کند. این این شرکت شعار «هوشمندی در قلب خانه شما است» را انتخاب کرده است.

  • Spotferret

این شرکت در اصل یک آزمایشگاه طراحی راهکارهای IoT است که در سال۲۰۱۴ راه‌اندازی شد تا راهکار مدیریت پارکینگ مبتنی بر IoT را توسعه دهد.

راهکار Spotferret، یک شبکه از سنسورهای بی‌سیم است که انرژی آن از طریق انرژی خورشیدی تامین می‌شود که به رانندگان برای پارک کردن خودرو، پرداخت هزینه‌های آن و یافتن خودرو در پارکینگ کمک می‌کند.

  • KisanHub

این شرکت با استفاده از فناوری ماهواره‌ای و سنسورها، امکان جمع‌آوری حجم بالایی از داده‌ها را فراهم می‌آورد که کشاورزان با استفاده از آن می‌توانند میزان بهره‌وری خود را افزایش دهند و دقیق‌تر تصمیم‌گیری کنند. این سنسورها، اطلاعات دقیقی را در مورد میزان بارش باران، میزان آبیاری، رشد محصول، سرعت باد و غیره ارایه می‌دهند که همگی آنها در داشبوردهایی که استفاده از آنها بسیار ساده است، نمایش داده می‌شوند.

  • DevicePilot

DevicePilot

این شرکت که نام قبلی آن ۱۲۴۸ بوده است، در اصل یک استارتاپ مشاوره‌ای است که در سال ۲۰۱۳ راه‌اندازی شده است و تمرکز آن بر مدیریت تجهیزات IoT و شتاب‌دهی به پروژه‌هایIoT  در تمام مسیر از اجرای پایلوت‌های کوچک تا پیاده‌سازی کامل میلیون‌ها تجهیزات و دستگاه‌های متصل قرار دارد. این شرکت نقشی کلیدی را در توسعه استانداردهای باز همانند HyperCat با هدف ایجاد تعامل و ارتباط میان هاب‌های IoT ایفا کرده است.

  • OpenTRV

این شرکت قصد دارد با توسعه راهکارهایی همچون مصرف بهینه انرژی برای گرم کردن فضای خانه مانند خاموش کردن وسایل گرمایشی در اتاق‌هایی که فردی در آن حضور ندارد، به صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک کند. بدین ترتیب، به جای استفاده از ترموستات‌هایی برای گرم کردن کل یک خانه، راهکار جدید به گونه‌ای است که از یک سیستم گرمایش رادیاتوری مرکزی برای کل مجتمع‌های مسکونی در یک منطقه استفاده می‌شود. درحال حاضر، آنها مشغول برنامه‌ریزی برای توسعه آزمایشی تجهیزات هستند.

  • DEN

شرکت DEN یک شرکت توسعه‌دهنده محصولات خانه هوشمند همانند گوشی‌ها، ترموستات‌ها و ساعت‌های هوشمند است. این استارتاپ که در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شد، اخیرا کلید و پریزهای برق هوشمند ارایه کرده است که امکان روش یا خاموش کردن دستگاه‌ها و تجهیزات مورد استفاده در خانه را از راه دور فراهم می‌آورد.

این محصولات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که امکان استفاده آن در تمام کشورهای دنیا وجود دارد و در به‌روزرسانی جدید آن، امکان اتصال آن به یک اپلیکیشن موبایل فراهم شده است که برای کنترل کلیدهای برق مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • Playbrush

این استارتاپ که در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شد، درحال توسعه یک ابزار هوشمند است که می‌تواند مسواک را به یک کنترل‌کننده بازی ویدیویی برای کودکان تبدیل کنند. در واقع کودکان می‌توانند با مسواک زدن، مراحل بازی را پیش ببرند و این موضوع، عاملی ترغیب‌کننده برای مسواک زدن مرتب و صحیح برای کودکان است.

اولین نسخه این تجهیزات در سال ۲۰۱۵ ارایه و برای اولین بار در کشورهای اتریش، آلمان و انگلستان راه‌اندازی شد. تا پایان سال۲۰۱۶ ، Playbrush در بیش از۲۵  کشور در دسترس قرار گرفت.

استارتاپ گادا؛ کیوسک‌های هوشمند

معرفی استارتاپ‌های اینترنت اشیاء: در ادامه معرفی استارتاپ‎های فعال در زمینه اینترنت اشیاء، به سراغ استارتاپ گادا رفتیم و با آنها گپ و گفتی داشتیم. در معرفی این استارتاپ باید بگوییم که این تیم از برگزیدگان دوره قبلی لیگ اینترنت اشیاء در منطقه مرکز کشور هم بود. + استارتاپ شما [...]

ایندورلی؛ بستر یکپارچه خدمات مکان‌یابی و ردیابی

مسریابی در فضای سرپوشیده در ادامه معرفی استارتاپ‌های حوزه اینترنت اشیا، به سراغ تیم ایندورلی، یکی از استارتاپ‌های فعال در این زمینه رفتیم. ضمن معرفی استارتاپ‌ ایندورلی با آنها بیشتر آشنا می‌شویم: + استارتاپ ایندورلی را معرفی می‌کنید؟ - کار ایندورلی مسیریابی و ترکینگ در فضای سر پوشیده است. در [...]

استارتاپ ۳M tech

در ادامه معرفی استارتاپ های اینترنت اشیاء، آیوتیک به سراغ یکی دیگر از این استارتاپ ها در نمایشگاه الکامپ رفته و گفتگوی کوتاهی با این تیم داشته که در ادامه می خوانید. با استارتاپ ۳M tech بیشتر آشنا شوید: + کمی درباره فعالیت استارتاپ تون توضیح می‌دهید؟ – ما یه تیم […]

موبیکار، استارتاپی که ماشین شما را هوشمند می کند

معرفی استارتاپ موبیکار    موبیکار استارتاپ فعال در زمینه اینترنت اشیاء است که در نمایشگاه الکامپ امسال هم حضور دارد دوستان ما در نمایشگاه برای معرفی این استارتاپ به شما، گفتگوی کوتاهی با آنها داشتند که در ادامه می خوانید: + استارتاپ موبیکار را معرفی می کنید؟ – استارتاپ ما […]

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید...

اطلاعات خود را وارد کنید

جهت ثبت‌نام کلیک کنید