گزارش لیگ دوره ی دوم

دومین لیگ اینترنت اشیا در مناطق مختلف کشور برگزار گردید.

این لیگ با حمایت و همکاری دفتر نوآوری و سرمایه گذاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، فروم اینترنت اشیاء ایران و ادارات کل استانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق مختلف کشور برگزار شد.

قریب ۵۰ تیم از سراسر کشور در این لیگ شرکت داشتند و روی موضوعاتی همچون  کشاورزی و آبیاری هوشمند، انرژِی هوشمند، هوشمندسازی خدمات شهری، سلامت هوشمند، ورزش، کنترل هوشمند خودروها و… کار کرده بودند.

در نهایت از میان شرکت کنندگان۱۷ تیم از مناطق مختلف به شرح ذیل، به فینال لیگ راه یافتند:

منطقه شمال کشور : تیم‌های k-medical، Earling و  AEWS

منطقه شمال غرب کشور: تیم‌های icar، گیمیفیکیشن و همیار

منطقه شرق کشور: تیم‌های زی و ماتادور

منطقه غرب کشور: تیم‌های الکترون، بیتانگار و  ضربان

منطقه جنوب کشور: تیم‌های سام تک، تله فریم و خلیج فارس

منطقه مرکز کشور: تیم‌های گادا، قلک و دیجیتالیزر

 

پس از برگزاری لیگ در مناطق مختلف طبق برنامه، تیم های برگزیده آماده ی ورود به فینال لیگ شدند. مرحله فینال همزمان با  اختتامیه هفته دیجیتال ایران  و در روز چهارشنبه ۲۱ آذرماه برگزار شد. آقایان روح اله رحمانی معاون نوآوری دیجی کالا و محمدحسین حمیدی مشاور حوزه ICT قبل از ارایه ی فینالیست‌ها،  به سخنرانی پرداختند.  سپس تیم‌ها در حضور داوران ایده های خود را توضیح داده و ارائه کردند. در نهایت تیم‌های AEWS، K-medical و الکترون به رای هیات داوران دومین لیگ اینترنت اشیاء ایران به ترتیب رتبه اول تا سوم لیگ را از آن خود کردند.

 

مراسم اختتامیه و اهدای جوایز دومین لیگ اینترنت اشیاء ایران  با حضور  احمدرضا احمدیان، مدیرکل دفتر نوآوری معاونت فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نماینده حامی مالی لیگ شرکت بهسازان ملت و مدیر فروم اینترنت اشیاء ایران برگزار شد و جوایز ۳ تیم برگزیده کشور اهدا گردید.

گفتنی است در دومین لیگ اینترنت اشیاء ایران فرصت نمایشگاهی نیز برای منتخبین استانی فراهم بود که طی آن استارتاپ‌ها طی ۲ روز (۱۹ و ۲۰ آذرماه) همزمان با نمایشگاه IoTEX2018 و تهران هوشمند، به ارایه توانمندی های خود پرداختند.

 

 

 

جهت ثبت‌نام کلیک کنید