برگزاری کارگاه آموزشی نوآوری در مدل های کسب و کار با رویکرد تفکر خلاق و تفکر دیزاین

دسته بندی:اخبار,استارتاپ ها,رویداد زمان انتشار:۲۰ آبان ۹۸ ۳۵۶۴ بازدید

برگزاری کارگاه آموزشی نوآوری در مدل های کسب و کار با رویکرد تفکر خلاق و تفکر دیزاین

نوآوری در مدل های کسب و کار با رویکرد تفکر خلاق و تفکر دیزاین

با وجودی که تلاش بیشتر، سود بیشتر به وجود می‌آورد، اما تنها راه افزایش سود، بیشتر تلاش کردن نیست. گاهی اوقات، تغییر مدل کسب و کار، می‌تواند ساختار درآمد و چارچوب فعالیت یک شرکت را تغییر دهد.مدل‌های کسب و کار، ثابت و ایستا نیستند. بلکه مانند یک موجود زنده، به تدریج رشد کرده و مسیر تکامل را طی می‌کنند.
ارتباط مدل‌های کسب و کار، با مقیاس و حجم کسب و کارها، آنقدر که در نگاه نخست به نظر می‌رسد تنگاتنگ و مستقیم نیست.

مدل‌های کسب و کار، الزاماً به یک صنعت خاص محدود نیستند و می‌توان از مدل کسب و کار یک صنعت، برای صنعتی دیگر الهام گرفت.

  افزایش رقابت در حوزه‌های مختلف کسب‌‌وکار، پیچیده شدن ابزارها و فرایندها و رشد سریع تکنولوژی و تحولات این عرصه،نه تنها کسب و کارهای فناور محور  که حتی فضا و کسب و کارهای بازارهای سنتی هم به سوی بازارهای رقابتی سوق پیدا می‌کنند. بدیهی است در چنین بازاری بویژه در وضعیت اقتصادی ناپایدار مانند رکود اقتصادی یا فشارهای اقتصادی که امروز ما زیر چتر تحریم‌ها با آن مواجهیم، کشف فرصت ها به سهولت امکان پذیر نخواهد بود. در چنین شرایطی و برای عبور از این شرایط کارآفرینان می‌توانند با کسب و تقویت مهارت تفکر خلاق و آشنایی با اصول نوآوری، فرصت‌های شرایط پیچیده را کشف نموده و یا تهدیدهای موجود را به فرصت تبدیل کنند.

نوآوری در مدل‌های کسب و کار، آنقدر که در نگاه اول به نظر می‌رسد، سخت و پیچیده نیست، اما نیاز به آموزش دارد.

از آنجا که کسب و کارهای حوزه اینترنت اشیا و هوشمندسازی از جمله کسب و کارهایی است که به دلایل مختلف نوآوری و خلاقیت بویژه در مدل کسب و کار جزء جدایی ناپذیر آنهاست و می تواند ضامن رشد و توسعه آنها باشد، بر آن شدیم تا در مرکز نوآوری اینترنت اشیاء -آیوتیک کارگاه آموزشی را با هدف کمک به استارتاپ ها و علاقمندان به حوزه هوشمندسازی در هفته ایران دیجیتال برگزار کنیم. البته این کارگاه به گونه ای طراحی شده است که همه علاقمندان به مبحث خلاقیت و مدل های کسب وکار نوآورانه می توانند در آن شرکت کنند و از آن بهره مند شوند.

قطع کردن آموزش در بحران اقتصادی همانند خاموش کردن چراغ در زمان شدت گرفتن تاریکی است.

کارگاه عملی – آموزشی “نوآوری در مدل‌‌های کسب و کار با رویکرد تفکر خلاق و تفکر دیزاین” مطابق با جدیدترین متدها و اصول این حوزه و بر اساس سرفصل های تدریس شده در مراکز آموزشی تراز اول دنیا تنظیم شده و با ارائه مشاور و مربی حوزه نوآوری و کارافرینی، آرش مدرسی برگزار خواهد شد.

شرکت کنندگان در این کارگاه علاوه بر آشنایی با اصول تفکر خلاق و تفکر دیزاین، با انجام تمرین‌هایی، مهارت حل خلاقانه مساله را در خود پرورش خواهند داد. این دوره شامل تدریس، بحث و گفتگو و تمرین عملی بصورت فردی و گروهی است که برای تقویت خلاقیت و استفاده از تئوری‌های تدریس شده جهت حل مسائل فردی و کسب‌وکار طراحی شده است.

بخاطر داشته باشیم: داشتن یک مدل قوی برای کسب و کار، نمی‌تواند موفقیت شما را تضمین کند. اما می‌تواند احتمال‌ شکست‌تان را کاهش دهد.

 

گاه در زندگی دوره ها و کارگاه ها و مدرسینی در مسیر ما قرار می گیرند که می توانند ایجاد کننده ی نقطه عطفی در زندگی هر کسی باشند به ویژه کسانی که بزرگ می اندیشند و فراتر از محدودیت به دنبال فرصت هایی برای پرگرفتن و رشد و صعود هستند.نقطه ی آغاز و مهم هر کسب و کاری طراحی مدل تجاری آن است

ارزش مالی بازار اینترنت اشیا دو تریلیون دلار برآورد می‌شود

  ایران بیستمین کشور بهره‌بردار اینترنت اشیا نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی، مبتنی بر فناوری تکامل‌یافته‌تری در مقایسه با نسل چهارم شبکه‌های ارتباطی است. در حقیقت نسل پنجم تحول بنیادی در شبکه‌های ارتباطی به شمار می‌آید، به گونه‌ای که تحولات مرتبط با اینترنت اشیا (Internet of Things IoT) موضوع اصلی مطرح […]

۵ چالش‌ اصلی توسعه کسب و کار استارتاپ‌ها در ایران

باید توجه شود که هر کسب‌و‌کاری که بر پایه فناوری است، لزوما استارتاپ نیست ولی همه استارتاپ ها به نحوی از وب، موبایل، اینترنت و فناوری‌های جدید استفاده می کنند تا رشد بالایی داشته باشند. در ایران نیز این روزها شاهد ظهور استارتاپ های متعددی هستیم. حتی شرکت هایی نیز […]

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید...

اطلاعات خود را وارد کنید

جهت ثبت‌نام کلیک کنید