بهترین راه یادگیری اینترنت اشیاء چیست؟

دسته بندی:آموزش iot,اخبار,دانش نامه,مقاله زمان انتشار:۲۰ اردیبهشت ۹۹ ۴۱۴۷ بازدید

بهترین راه یادگیری اینترنت اشیاء چیست؟

بهترین راه برای یادگیری اینترنت اشیاء

مارک فیشر مدیر عامل شرکت Dogtown Media پاسخ می‌دهد:

نخستین امری که در این مسیر با آن مواجه هستیم گزینه ای عجیب است! اینترنت اشیاء صنعتی بسیار عظیم است که مسلط شدن بر روی کلیه ابعاد آن بسیار مشکل است و بدون شک در آینده پایه و اساس تکنولوژیک دنیا را به خود اختصاص داده و همه چیز را به خود وابسته خواهد کرد.علاوه بر این در حال حاضر فرصت های بیشماری در این حوزه وجود دارد که ورود به آنها بسیار سودمند است و موفقیت های بسیاری را به ارمغان می آورد.

پاسخ به سوالی که در ابتدای این مقاله مطرح شد می تواند نقش بسیار مهمی در شکل دادن مسیر شما برای ورود به این حوزه ایفا کند. اما برای شروع بیایید به معنی دقیق اینترنت اشیا نگاهی بیاندازیم.

اینترنت اشیاء شبکه ای از سخت افزارهای متصل است که می تواند دیتای حاصل از دنیای واقعی را ارسال و یا دریافت کرده و یا بر اساس آن عملکردهایی را از خود نشان دهد. 

لذا در اصل برای یادگیری مبحث اینترنت اشیاء اول از همه باید این مساله را به خوبی در نظر داشت که چگونه این تعریف می‌تواند به واقعیت تبدیل شود. 

حال اگر بخواهیم عمیق تر به این سوال بپردازیم باید به مهارت‌هایی توجه کنیم که برای تحقق تعریف فوق باید بر انها تسلط داشت. 

برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده موفق اینترنت اشیاء باید موارد زیر را به خوبی یادگرفت و در آنها تبحر پیدا کرد:

  • ماهیت اصلی بلوتوث و اتصال‌پذیری وای فای و تفاوت‌های میان این دو فناوری، برای برقراری ارتباط و کنترل سخت افزارها
  • سیستم های تعبیه شده در سخت افزارها چگونه کار می کنند؟
  • چگونه با استفاده از سیستم عامل‌های اندروید و Ios می توان اپ هایی را برای تجهیزات متصل طراحی کرده و توسعه داد؟
  • چگونه می توان جریان دیتا میان سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری کنترل شده از طریق تجهیزات تعبیه شده را با یکدیگر هماهنگ کرد و میان آنها به درستی ارتباط برقرار کرد و در نهایت آنها را کنترل کرد؟

ایجاد پایه و اساس استوار و کسب دانش و مهارت‌های لازم در حوزه مواردی که ذکر شد شما را برای کسب موفقیت در فعالیت‌های حوزه اینترنت اشیاء آماده خواهد کرد. 

گرچه داشتن اطلاعات امری لازم و ضروری است تا بتوان در حوزه‌ای خاص وارد شده و در آن تبحر پیدا کرد اما برای موفقیت عملیاتی باید مهارت‌هایی را کسب کرد تا بتوان دانش و اطلاعات را به اموری ملموس و قابل استفاده تبدیل کرد. 

لذا در این باره می توان گفت:

بهترین راه برای یادگیری اینترنت اشیاء و کسب مهارت‌های لازم برای فعالیت در این حوزه انجام پروژه‌های مرتبط با این حوزه است.

برای یادگیری این حوزه وارد پروژه‌ای شوید که شور فعالیت در این زمینه را در شما ایجاد کرده و شما را ترغیب به فعالیت بیشتر کند. در اینترنت نگاهی سریع بیندازید. ببینید چه مسایلی برای شما هیجان‌انگیزتر است و به چه مواردی علاقه‌ای ندارید. آیا دوست دارید ترموستات خانه خود را کنترل کنید؟ آیا می خواهید یک خنک کننده هوشمند نوشیدنی ماالشعیر درست کنید؟ نظرتان درباره درست کردن یک دستگاه کنترل کننده مصرف آب از راه دور چیست؟

تا اینجا احتمالا به این درک رسیدید که احتمالات بی نهایت هستند و می‌توان هر چیزی را در این حوزه گنجاند. حتی ممکن است کمی گیج نیز شده باشید. اما نگران نباشید. در این مرحله بسیاری از تازه واردان احساس سردرگمی می کنند . در ادامه راهکاری برای کمک به شما برای محدود کردن گزینه های موجود در ذهنتان ارائه خواهد شد:

سرگرمی، کلیدی است برای موفقیت شما:

پایان دادن به یک پروژه که خود شما آن را هدایت می‌کنید امری بسیار دشوار است اما غیرممکن نیست تنها در صورتی که در طول این مسیر سرگرمی‌هایی را نیز برای خود تدارک دیده باشید. بدین ترتیب سعی کنید چیزهایی را پیدا کنید که واقعا شما را مشتاق به ادامه کار می کنند. این امر به شدت سبب افزایش شانس موفقیت شما درپایان دادن به پروژه هایتان می شود. شما نمی توانید تنها با این امید که محصول نهایی پروژه شما محصولی بسیار عالی است در طول پروزه خود را ملزم به ادامه کار کنید و در میان کار ناامید و سرخورده نشوید. 

شما باید وارد پروژه‌ای شوید که نه تنها محصول نهایی آن را دوست داشته باشید بلکه گام هایی که برای رسیدن به محصول نهایی برداشته می شود را نیز دوست داشته باشید و فقط بدین گونه است که می توانید به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید. 

این امر مستلزم تحقیقات زیاد و دقت بالا در انتخاب پروژه است. اما اینترنت نیز گزینه‌های کمکی زیادی دارد که می تواند در این باره به شما ارائه دهد. برای مثال اگر به اتومات کردن و خودکار کردن برخی امور خانگی علاقمند هستید در اینترنت جستجو کنید و ببینید که آیا دستورالعمل های خاصی برای این کار ارائه شده یا فهرست تفصیلی برای انجام کاری خاص که شما به دنبال آن هستید در اینترنت ارائه شده است یا خیر. حتی کیت هایی نیز وجود دارند که شما می توانید به صورت آنلاین به آنها دسترسی پیدا کرده و برای تحقق بخشی از اهداف خود در این حوزه از آنها بهره مند شوید. 

در این میان باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که شما نباید در اولین پروژه خود به دنبال ساخت وسیله‌ای متحول و عجیب و غریب باشید . پیش از اینکه تصمیم بگیرید وارد  پروژه ای عظیم شوید که نیازمند مدل سازی مجدد خانه شما باشد و حتی نیازمند تغییر مکان و موقعیت سیم های مسی نصب شده در دیوارهای خانه شما باشد ، به این فکر کنید که باید ابتدا وارد پروژه های کوچک شوید و تحقق این انتظارات را به آینده موکول کنید. 

با گام های کوچک و ساده کار خود را آغاز کنید، نوزادان در ابتدا تنها با همین گام های کوچک راه رفتن را یاد می گیرند

هر گام از گام های پروژه خود را به دقت بررسی کنید و آن را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید . به این موضوع بپردازید که برای تحقق این پروژه به چه مهارت‌هایی نیاز دارید؟ چه دانشی را باید کسب کنید؟

در اینجا به یک مثال دقت کنید: درست کردن یک خانه هوشمند مبتنی بر سیستم Arduino اول از همه مستلزم این است که شما به Arduino تسلط پیدا کنید. آیا می خواهید این کار را انجام دهید؟ تدارک دیدن خانه ای هوشمند مبتنی بر وای فای و از طریق اپ های انرویدی نیز مستلزم این است که شما راه کاری فنی انجام این کار را به خوبی بلد باشید. 

انجام ساده ترین پروژه ها هم می تواند برای شما منافع بسیاری داشته باشد و سبب می شود نکات بسیار زیادی را در این مسیر یاد بگیرید. اما برای ورود به این مسیر باید  ایده هایی بزرگ در سر داشته باشید و بعد برای رسیدن به این ایده ها پروژه هایی را طراحی کنید و برای انجام این پروژه ها دانش و مهارت های لازم را به دست آورید. 

هر کسی می تواند با اندکی شجاعت و حس کنجکاوی ، اینترنت اشیاء را فرا گیرد

انجام پروژه‌ها بهترین نقطه برای آغاز است. با انجام این کار نه تنها دانش بسیاری به دست می آورید بلکه می توانید رزومه بسیار خوبی برای خود مهیا کنید که در صورت جستجو برای شغلی مناسب به شدت می تواند برای شما مفید باشد. 

امید وارم این مطالب برای شما مفید بوده و به شما کمک‌های لازم را کرده باشد. 

پنج قدم مهم در ورود به اینترنت اشیا:

پنج قدم مهم در ورود به اینترنت اشیا: در این مطلب به پنج قدم مهم  برای ورود به دنیای اینترنت اشاره کرده ایم. 1) کار با Javascript و python  را یاد بگیرید. برای کار با سنسور های iot   میتوانید با هر یک از زبان های برنامه نویسی ای چون : [...]

۲۰ پروژه برتر آردوینو به همراه بررسی آن ها

در این مقاله ۲۰ تا از بهترین پروژه های آردویینو را برای شما آماده کرده ایم ابتدا آن ها را معرفی می کنیم سپس به بررسی تک تک آنها می پردازیم.

کوئیک استارت اینترنت اشیا-خانه هوشمند

معرفی رویداد در عصر موبایل و رایانه، هوشمندسازی منازل از ضروریات زندگی است. بنابراین ما در این کارگاه در ابتدا به صورت کامل با بحث خانه هوشمند و کاربردهای وسیعی که در جهان برای این حوزه ایجاد شده است آشنا میشویم و لایه های مختلف آن را مورد بررسی قرار [...]

دوره آردوینو با رویکرد اینترنت اشیا

این دوره به پایان رسده ، برای ثیت نام در دوره ۵G در تابستان ۹۹ کلیک کنید. این دوره که با رویکرد اینترنت اشیا برگزار میشود فرصت خوبی برای علاقه مندان است که بطور کاملا عملی  و حرفه ای با  آردوینو برای مباحث اینترنت اشیا آشنا شوند. زمان 3 و [...]

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید...

اطلاعات خود را وارد کنید

جهت ثبت‌نام کلیک کنید