معرفی برندگان لیگ اینترنت اشیا در منطقه شرق کشور

دسته بندی:دانش نامه زمان انتشار:۳۰ مهر ۹۷ ۴۹۷۲ بازدید

معرفی برندگان لیگ اینترنت اشیا در منطقه شرق کشور

دومین لیگ اینترنت اشیا در حال برگزاری در مناطق مختلف کشور هست. تیم های شرکت کننده  در مناطق شرق و غرب طرح های خود را ارائه داده و داوران نتایج برگزیدگان منطقه غرب را ارائه داده و در حال بررسی طرح های ارائه شده از سوی تیم های غرب کشور هستند. دو تیم زی و ماتادور از منطقه شرق کشور به عنوان طرح های منتخب موفق به حضور در فینال دومین لیگ اینترنت اشیا شدند. دیر ادامه به شرح مختصری از طرح های این دو تیم می پردازیم.

هدف تیم زی تولید دستگاه هولتر جامعی هست که علائم حیاتی از قبیل ECG و ضربان قلب ،فشار خون، میزان اکسیژن خون را از بیما دریافت کند و دیگر پارامتر های سلامتی را با سنسورهایی همچون قدم شمار، GPS ، شتاب سنج ،ژیروسکوپ و دما سنج  دریافت کند و در چند روزی که به بدن بیمار متصل است مجموعه ای ازاطلاعات پزشکی وی را جمع آوری و از طریق اینترنت برای پزشک مربوطه ارائه دهد و از طرفی برای نزدیکان ارسال نماید و در صورت بروز حادثه موقعیت وی را به انها مخابره کند.

از طرفی برای بیمار نیز پرونده ی پزشکی تهیه مناسب و دقیقی تهیه میشود.

این دستگاه برای بیمارانی که عمل های مهمی همچون عمل قلب و یا باز کردن رگ ها را که به تازگی بیماری های شایع هستند بسیار مفید و ضروری هست و پزشک و بیمار از روند بهبود و سلامت اگاهی پیدا میکنند و با این وسیله دوره نقاهت و در بستر بودن را میتوان کاهش داد.

هدف تیم ماتادور  استفاده از اینترنت اشیا در کاهش تصادفات جاده ای است. بهترین روش برای حل این مشکل استفاده ازیک سنسورGPS+GSM میباشدتابلافاصله پس ازوقوع حادثه موقعیت دقیق رابه اورژانس وپلیس اطلاع دهد. تیم ماتادور موفق شده است با تمهیداتی که در نظر گرفته است این اطلاع رسانی را با کمترین خظا انجام دهد.

نتایج داوری تیم های غرب کشور به زودی توسط داوران ارایه می شود و سایر تیم ها هم در انتظار ارائه طراح های خود و امید به ورود به مرحله فینال لیگ اینترنت اشیا و کسب جوایز نفیس مربوط به برندگان این رقابت هستند. فینال لیگ اینترنت اشیا همزمان با کنفرانس Digital Week  و نمایشگاه استارت آپ های اینترنت اشیا  در اواسط آذر ماه برگزار می شود.

 

 

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید...

اطلاعات خود را وارد کنید

جهت ثبت‌نام کلیک کنید