پنج قدم مهم در ورود به اینترنت اشیا:

دسته بندی:آموزش iot,دانش نامه زمان انتشار:۲۲ مرداد ۹۹ ۴۶۶۷ بازدید

پنج قدم مهم در ورود به اینترنت اشیا:

پنج قدم مهم در ورود به اینترنت اشیا:

در این مطلب به پنج قدم مهم  برای ورود به دنیای اینترنت اشاره کرده ایم.

۱) کار با Javascript و python  را یاد بگیرید.

برای کار با سنسور های iot   میتوانید با هر یک از زبان های برنامه نویسی ای چون : c++  ،  python و …  کار کنید.  که لازم است حدالاقل یکی از این زبان ها را به خوبی یاد بگیرید.

برای انتخاب زبان مورد نظر بهتر است با زبانی که بیشتر آشنایی و تسلط دارید کار کنید ، ولی به طور کلی کار با زبان برنامه نویسی python   بسیار پیشنهاد می شود; زیرا کار با این زبان ساده تر از زبان های دیگر میباشد، با این وجود با استفاده از زبان برنامه نویسی پایتون فقط میتوانید با سخت افزار هایی مثل Arduino  و raspberry pi  کار کنید و برای کار کردن بر روی سخت افزار هایی مانند arm  حتما باید با زبان هایی مانند ++c   کار کنید.

برای ui هم بهترین گزینه javascript  است.

۲) به ui (شکل سایت یا اپلیکیشن محصول ) اهمیت دهید.

هنگامی که محصول تجاری برای iot   میسازید بسیار مهم است که اپلیکیشن یا سایت ارائه دهنده محصول حداکثر کیفیت ممکن را داشته باشد کیت کلین می گوید: در بازاریابی بسیار مهم است که  کاربری سایت یا اپلیکییشن محصول خود را به طوری بالا ببریم که هر شخصی با هر سنی بتوناد به راحتی از محصول ما استفاده کند و از استفاده کردن از محصول لذت ببرد .

کیفیت و سادگی استفاده از محصول ، دو راز مهم برای افزایش فروش و رضایت مشتری است.

برای ui هم بهترین گزینه javascript  است.

۳) کار با raspberry pi را به خوبی یاد بگیرید.

رزبری پای ها، کامپیوترهای کوچکی هستند که عموما در پروژه های iot  استفاده می شوند و درواقع پلی هستند میان سخت افزار و نرم افزار.  یکی از بهترین راه های یادگیری iot   کار با رزبری پای است ، به سه دلیل:

              ۱)open source  بودن.

              ۲)دسترسی های فراوانی که  به ما میدهد در واقع مانند یک کامپیوتر تمام ، کار                های فراوانی را میتوان با رزبری انجام داد.

              ۳)  برای کار های رباتیک که پردازنده نسبتا سنگین لازم دارد باید از رزبری                   استفاده کرد.

۴) دانش خود را همیشه به روز نگه دارید.

یادگرفتن و کار کردن با یک پلتفرم کافی نیست بر اساس گفته eli dow  (محقق و مخترع IBM)  :  پلتفرم ها به طور متوسط بعد از شش ماه تا یک سال قدیمی می شوند! بر این اساس لازمه ورود به iot  این است که همواره علم خود را به روز نگه دارید. فردی که در حوزه iot  کار میکند، باید همه چیز را در مورد داغ ترین موضوعات و آخرین اخبارات حوزه iot  را بداند.

۵) به طور کامل با سنسور های اینترنت ااشیا آشنا شوید.

بر اساس گفته کارن پنیتا از اعضای (IEEE (ieee fellow  : اولین و مهم ترین قدم در ورود به iot   آشنایی با سنسور های iot  است به طوری که تمام برنامه نویسان فعال در تیم های اینترنت اشیا باید حدالاقل با کار با سنسور ها آشنا باشند ،

شما برای یادگیری کار با سنسور ها میتوانید در کورس های آنلاین شرکت کنید یا سنسور ها را خودتان خریداره کرده و کار با آنها را یاد بگیرید ; که پیشنهاد میشود سنسور ها را به صورت فیزیکی تهیه کنید.

به دلیل بالا بودن هزینه سنسور ها میتوانید در کلاس هایی که تخصصشان آموزش کار با سنسور های اینترنت اشیا است ثبت نام کنید.

Iotic   مرکز نوآور موجود در  دانشگاه امیرکبیر می باشد که کلاس هایی برای آموزش و کار با سنسور ها را برگزار میکند.

در صورت تمایل از زمان و نحوه برگذاری کلاس های ما میتوانید ایمیلتان را برای ما ارسال کنید (پایین صفحه) یا صفحه اینستاگرام ما  را دنبال کنید.

 

بهترین راه یادگیری اینترنت اشیاء چیست؟

برای یادگیری این حوزه وارد پروژه‌ای شوید که شور فعالیت در این زمینه را در شما ایجاد کرده و شما را ترغیب به فعالیت بیشتر کند. در اینترنت نگاهی سریع بیندازید. ببینید چه مسایلی برای شما هیجان‌انگیزتر است و به چه مواردی علاقه‌ای ندارید.

۲۰ پروژه برتر آردوینو به همراه بررسی آن ها

در این مقاله ۲۰ تا از بهترین پروژه های آردویینو را برای شما آماده کرده ایم ابتدا آن ها را معرفی می کنیم سپس به بررسی تک تک آنها می پردازیم.

کوئیک استارت اینترنت اشیا – ماشین خودران (Autonomous Car)

معرفی رویداد در سال های اخیر دانشمندان و شرکت های فعال در زمینه ماشین های خودران تلاش های زیادی در جهت توسعه تکنولوژی ماشین خودران انجام داده اند. در آینده نزدیک شاهد فروش خودروهای خودران خواهیم بود! کوئیک استارت ماشین خودران رویدادی است که به صورت کاملا عملی نحوه کارکرد […]

کوئیک استارت اینترنت اشیاء- پردازش تصویر

معرفی رویداد با همکاری و مشارکت مرکز نوآوری اینترنت اشیاء-آیوتیک و مرکز آموزش نیراسیستم  کوئیک استارت اینترنت اشیاء با موضوع پردازش تصویر با رزبری پای۳ ، در محل آزمایشگاه کاربردی IOT دانشگاه امیرکبیر در تاریخ ۷ شهریورماه برگزار می‌شود : کوئیک استارت عنوان رویدادی است که سعی دارد در سریع ترین زمان ممکن شما […]

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید...

اطلاعات خود را وارد کنید

جهت ثبت‌نام کلیک کنید