چطور یک استارت آپ موفق در زمینه اینترنت اشیا بسازیم؟

دسته بندی:اخبار,استارتاپ ها,رویداد,مقاله زمان انتشار:۲۱ مهر ۹۸ ۴۲۱۴ بازدید

چطور یک استارت آپ موفق در زمینه اینترنت اشیا بسازیم؟

واقعا چطور می توان یک استارتاپ موفق در زمینه اینترنت اشیاء داشته باشیم؟ داشتن استارتاپی موفق IoT موضوعی است که قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم اما قبل از آن نگاهی به این خبر بیندازید:

یکی از شرکت‌های  بزرگ، که از پیشگامان طراحی و تجربه کاربری در اینترنت اشیاء بود، چندی پیش تعطیل شد.

این در حالی است که این شرکت هنگامی که چاپگری کوچک را راه‌اندازی کرد، توجه رسانه‌ای قابل توجهی را به خود جلب کرد. محصولی جذاب  که نتیجه یک تحقیق مفصل در زمینه طراحی و توسعه بود. اما با وجود تأثیرگذاری روی مشتریان و جامعه طراحی / فناوری ، Berg نتوانست به عنوان تجارت در IoT موفقیت پیدا کند.  بارها و بارها استارتاپ‌های IoT را دیده ایم که طی چند ماه، اوج ارزیابی خود را مشاهده می‌کنند، اما بعد از آن مجبور به تعطیل شدن با همان سرعت هستند.

پیشنهادهایی  در مورد نحوه ایجاد یک استارت آپ موفق وجود دارد، که در ادامه می خواهیم توجه شما را  به نکاتی که  بطور خاص برای استارت آپ‌های اینترنت اشیاء صدق می کند، جلب کنیم. در اینجا پنج مورد وجود دارد که توصیه می کنیم اگر می خواهید یک شرکت IoT ایجاد کنید  که ماندگار باشد، این ها را بخاطر بسپارید.

  • بدانید چه چیزی برای کاربران نهایی شما واقعاً مهم است

آیا تابه حال به سینی متصل به اینترنت فکر کرده اید ؟! که می توان برای پیگیری تخم مرغ ها در یخچال ااز آن استفاده کرد؟ یا یخچالی که توییت ارسال می کند؟ اگرچه این محصولات می‌تواند جذاب باشد اما آیا واقعا به آنها نیاز داریم؟!  استارتاپ‌های فنی اغلب محصولاتی را با برخی ویژگی‌های “جدید” ایجاد می‌کنند و بدون درک واقعی نیازهای کاربران هدفشان ، آنها را به بازار سوق می‌دهند.

یک شرکت IoT برای موفقیت، نیاز به پیشنهادی دارد که به  ارزش‌های زندگی کاربران خود بیفزاید. چگونه یک محصول می‌تواند  کیفیت زندگی کاربران شما را بهبود بخشد؟ آیا این پیشرفت برای توجیه سرمایه گذار و تغییر الگوهای رفتاری آنها کافی است؟ 

مهم نیست که در چه مرحله ای از توسعه قرار دارید، اگر نمی توانید به این سوالات پاسخ روشنی بدهید، پیشنهاد می کنم طرح خود را دوباره بررسی کنید. 

یا اینکه  برای درک واقعی‌تر رفتار و نیازهای ناگفته کاربر نظراتشان را بپرسید.

فراتر از نیازهای عملکردی بیاندیشید و نیازهای عاطفی آنها را نیز در نظر بگیرید. بسیاری از توسعه دهندگان این محصولات بر ساخت سریع تر، ارزان تر و کارآمد تر تمرکز دارند، اما آنها از تمام مزایای احتمالی دیگری که یک سرویس متصل می تواند ارائه دهند، غافل هستند.

  • از آنچه در حال حاضر وجود دارد استفاده کنید

ما در دنیایی زندگی می کنیم که دسترسی ها و اتصالات در حال تولید  فرصت‌های جدید هستند. با راه اندازی یک فناوری در یک شهر می توان به همان فن آوری مشابه در شهر دیگر دسترسی داشت. یکی از بزرگترین فاکتورهای موفقیت در چنین سناریویی “زمان برای بازاریابی” است ، انجام “کار درست” در “زمان درست” بسیار مهم است.

هنگامی که میخواهید تلاشتان را در جهت ورود سریع محصولاتتان به  بازار شروع کنید، استارتاپ ها اغلب هرآنچه را که در قالب قطعات مطرح می شود، ایجاد می کنند و به دنبال طرح یک پیشنهاد واقعی نیستند. به جای اینکه سعی کنید کارتان را به تنهایی پیش ببرید، شرکت‌های نوپا باید با افرادی که محصولات و خدمات مکمل دارند‌، همکاری کنند تا راه حل‌های کاملی را برای کاربر نهایی ایجاد کنند.  

یک مثال خوب Libelium است که با چندین شرکت ارائه دهنده راه حل های  نرم افزاری ابری همکاری کرده است تا تمام اجزای لازم برای استقرار و گسترش اینترنت اشیاء (IoT)، ارتباطات ماشین به دستگاه (M2M) یا پروژه های شهر هوشمند را به کاربران خود ارائه دهد. از این رو، بدون تلاش برای انجام همه کارها به صورت انفرادی، Libelium به دیگران این امکان را می دهد تا در مدت زمان بسیار کمی راه حل کاملی برای استفاده نهایی را برای کاربران خود جمع کنند.

  • فکر کردن به مقیاس پذیری پلت فرم‌هایتان را به تعویق نیندازید

بیشتر استارتاپ ها فکر کردن راجع به مقیاس پذیر بودن را به زمان‌های بعدی  موکول می کنند. جای تعجب نیست که وقتی زمان آن فرا می رسد، کارشان با مشکل روبرو می‌شود. شما باید تولید خود را برای مقیاس پذیری در اسرع وقت شروع کنید.

بزرگ فکر کنید و برای آن برنامه ریزی کنید.

یکی از استارتاپ‌های  IoT که با او صحبت کرده بودیم با همین مسئله روبرو شد. این شرکت با استفاده از آردوینو پروتوتایپ‌های محصول را ایجاد کرد، پلت فرمی که آنها می شناختند و استفاده از آن برای به دست آوردن نتایج خوب و سریع ، برایشان راحت بود. با این حال، با دریافت ده برابر هدف اولیه بودجه خود در Kickstarter ، مهندسین وقت کمی برای توسعه مجدد این فناوری برای ارسال به موقع محصول به پشتیبانان داشتند و مجبور به طراحی در پلت‌فرم Arduino شدند. Arduino یک بستر توسعه عالی است و جامعه عظیم اطراف آن برای شروع کار  برای مردم بسیار ایده آل است، اما گزینه‌های مناسب تری برای تولید دسته‌های بزرگ از محصولات نهایی وجود دارد. اگر تیم‌های استارتاپ زودتر به این موضوع فکر کرده و روی مقیاس پذیری کار کرده بودند ، می توانستند کالایی کم حجم تر و ارزان تر و با حاشیه سود بالاتر تولید کنند.

  • کسب‌و‌کار خود را در اطراف یک هدف کلیدی روشن ایجاد کنید

هر شرکتی باید بتواند داستان اینکه چرا در جهان وجود دارد را بازگو کند. اگر می خواهید شرکتی بسازید نه فقط یک محصول، باید یک داستان خوب از اینکه چرا وجود دارید، داشته باشید. استارتاپ‌های IoT اغلب در سطح ویژگی‌های محصول می‌مانند ، اما این یک رویکرد کوته بینانه  است. مثل این است که روی کاشی های آجری تمرکز کنید، اما بنای تاریخی را که بوجود می آورید نبینید. اغراق نیست اگر بگویم تیم ما گاهی اوقات یک ساعت را در خواندن وب سایت محصول، بررسی و تماشای فیلم‌هایی از استارتاپ های iot صرف می کند، فقط برای اینکه بتوانند ارزش پیشنهادشان را برای چشم انداز تجارت در حال ظهور IoT شرح دهند.

به عنوان مثال شرکت  وایتینگس، که برای رفاه شخصی افراد محصولات و خدماتی ایجاد می کرد.  در سال ۲۰۰۹ دستگاه اندازه گیری وزن هوشمند ارائه داد و امروزه این شرکت تجربه ای از رفاه بسیار بالا  در اختیار شما قرار می دهد، محصولاتی که به کاربران کمک می کنند تا وزن خود را مدیریت کنند ، قلب خود را تقویت کنند ، بهتر بخوابند و فعال تر شوند. این شرکت و محصولاتش  یک کلیت منسجم را تشکیل دادند به دلیل اینکه از ابتدا هدفشان را مشخص کردند.

  • تجارتتان را بصورت فعال  با واقعیت‌های نوظهور تطبیق دهید

IoT هم اکنون یکی از موضوعات داغ در دنیا  است و همه در تلاشند تا نحوه بازی در آن را دریابند. هر بار که شخصی محصول جدیدی را به بازار عرضه می کند ، نیاز است تا بازار و سایر بازیگران این حوزه خود را با تغییرات و متن جدید تطبیق دهند. با این حال ، بنیانگذاران استارتاپ های اینترنت اشیا غالباً بیش از حد بر ساخت محصول خود تمرکز دارند و تمایل دارند واقعیت های نوظهور را از دست بدهند. ما می بینیم که آنها در نهایت اشتباهات مشابه شرکتهای بزرگ را انجام می دهند. آنها به جهان نگاه می‌کنند که گویی به جای پویا، ایستا است. یکی از راه‌های انجام این کار تمرکز روی سهم فعلی در هنگام ارزیابی رقابت‌ها است. وقتی در مصاحبه‌های استارتاپ های iot در مورد رقبا سؤال می کردیم، موسسین شرکت معمولاً جوابی برای آن نداشتند و غالباً از شرکت‌هایی که ما به عنوان رقیب آنها می دیدیم و مطرح می‌کردیم غافلگیر می شدند، زیرا آنها ماه‌ها قبل تحقیقات خود را انجام داده بودند و دیگر وقت نداشتند تا با آخرین پیشرفت‌های این حوزه همگام شوند.

مثال خوبی از یک استارتاپ که بسیار خوب با واقعیت‌های در حال ظهور سازگار است Spark است که راه حل هایی نرم افزاری و سخت افزاری برای موارد متصل به ابر ارائه می دهد. آنها سال گذشته با فروش سخت افزارهای فیزیکی شروع به کار کردند. اسپارک چندین شرکت مانند Nomiku ، Cleverpet ، Niwa و Lono را با استفاده از سخت افزار خود ساخت. این شرکت ها ابتدا از قطعات Spark برای نمونه سازی محصولات خود استفاده می کردند و سپس از معماری منبع باز Spark برای تولید محصولاتی مناسب برای تولید انبوه استفاده کردند. اسپارک با توجه به این موضوع که این محصولات به توانایی پردازش ابری نیز احتیاج دارند، اکنون در حال توسعه روی پلت فرم ابری و سیستم عامل Spark خود است ، جایی که فرصتی بزرگ برای تجارت محسوب میشود. در حال حاضر به نظر میرسد این شرکت به کاری بزرگ  مشغول است زیرا اخیراً ۴٫۹ میلیون دلار بودجه سری A را تأمین کرده است.

 

گزارش تصویری از فینال و اختتامیه ششمین لیگ اینترنت اشیا

https://www.iotic.ir/wp-content/uploads/2023/08/Video.mp4

برگزاری اختتامیه چهارمین لیگ اینترنت اشیاء کشور

چهارمین لیگ اینترنت اشیاء کشور به کار خود پایان داد چهارمین لیگ اینترنت اشیاء کشور که توسط مرکز نوآوری آیوتیک از آذرماه کار خود را آغاز کرده بود روز سه‌شنبه 28 بهمن‌ماه در سالن 27 نمایشگاه بین­المللی تهران به کار خود ‍‍پایان داد. اختتامیه لیگ اینترنت اشیاء کشور در مراسم [...]

۲۰ پروژه برتر آردوینو به همراه بررسی آن ها

در این مقاله ۲۰ تا از بهترین پروژه های آردویینو را برای شما آماده کرده ایم ابتدا آن ها را معرفی می کنیم سپس به بررسی تک تک آنها می پردازیم.

برگزاری اختتامیه سومین لیگ اینترنت اشیاء کشور

سومین لیگ اینترنت اشیاء کشور به کار خود پایان داد   سومین لیگ اینترنت اشیاء کشور که توسط مرکز نوآوری آیوتیک از مهرماه کار خود را آغاز کرده بود روز دوشنبه ۱۱ آذرماه در محل موسسه مطالعات بهره وری و منابع انسانی به کار خود ‍‍پایان داد.   اختتامیه لیگ [...]

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید...

اطلاعات خود را وارد کنید

جهت ثبت‌نام کلیک کنید