آشنایی با زبان های برنامه نویسی PYTHON و JAVASCRIPT

دسته بندی:دانش نامه زمان انتشار:۲۴ تیر ۹۷ ۶۱۰۳ بازدید

آشنایی با زبان های برنامه نویسی PYTHON و JAVASCRIPT

Python: راهکاری برای سیستم‌های IoT با حجم بالای پردازش دیتا

Python به عنوان یکی از متداول‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی وب، در روند توسعه IoT نیز بسیار مورد توجه بوده است. در اصل، Python یک گزینه مناسب برای اپلیکیشن‌هایی است که پردازش دیتا در آنها بالا است و به‌خصوص، در حوزه مدیریت و سازماندهی داده‌های پیچیده، کاربرد دارد. همچنین، کد مرجع که در Python نوشته می‌شود، کاملا فشرده و خوانا است. این زبان برنامه‌نویسی به خصوص برای تجهیزات کوچکی که حافظه و قدرت محاسباتی آنها محدود است، مناسب است؛ اگرچه سرعت آن به اندازه C یا C++ نیست.

میانگین حقوق توسعه‌دهندگان Python در آمریکا و انگلیس به ترتیب، حدود ۷۰ هزار دلار و ۴۲ هزار دلار است و در سوییس نیز حدود ۶۷ هزار دلار است.

JavaScript: بهترین راهکار برای اپلیکیشن‌های رویداد-محور IoT

جاوا اسکریپت از متداول‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی طی پنج سال گذشته بوده است و استفاد از آن در حوزه IoT نیز به‌خصوص برای سیستم‌های رویداد-محور متداول است. این زبان برنامه‌نویسی می‌تواند شبکه‌های گسترده‌ای متشکل از تجهیزات متصل را مدیریت کند و به‌خصوص برای زمانی‌که نیاز به پردازش همزمان چندین فرمان با هم باشد، مناسب است. باتوجه به اینکه شرکت‌های بزرگی همچون IBM و سامسونگ از جاوا اسکریپت در پروژه‌های IoT خود استفاده کرده‌اند، تقاضا برای نیروهای توسعه‌دهنده جاوا اسکریپت که در حوزه IoT نیز مجرب باشند بسیار بالا است.

میانگین حقوق توسعه‌دهندگان جاوا اسکریپت در آمریکا و انگلیس به ترتیب، در حدود ۶۹ هزار دلار و ۴۰ هزار دلار است. در سوییس نیز میانگین حقوق این متخصصین در حدود ۹۶ هزار دلار است.

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید...

اطلاعات خود را وارد کنید

جهت ثبت‌نام کلیک کنید