وضعیت استارتاپ‌های ایرانی در حوزه آی تی

استارتاپ‌های ایرانی
دسته بندی:دانش نامه زمان انتشار:۲۴ تیر ۹۷ ۴۸۱ بازدید

وضعیت استارتاپ‌های ایرانی در حوزه آی تی

به گزارش اکوموتیو ، روند رشد و وضعیت توسعه کسب و کارهای نوپای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برمبنای شاخص هایی چون بلوغ، حوزه فعالیت و محدوده بازار آنها از سوی مرکز توسعه کسب و کارهای نوپای سازمان فناوری اطلاعات اعلام شد.

برمبنای این گزارش که در همایش مدیران وزارت ارتباطات منتشر شد، ۴۹ درصد استارتاپ‌های ایرانی آماده ورود به بازار بوده و یا وارد بازار شده اند. اما تنها نیم درصد این استارتاپ‌ها به بلوغ رسیده اند. درحال حاضر ۲۳.۴ درصد استارتاپ‌های حوزه فناوری اطلاعات به رشد و درآمد رسیده اند و ۱۱.۵ درصد استارتاپ‌ها نیز در حال گسترش در بازارهای جدید هستند. همچنین ۱۵.۶ درصد استارتاپ‌ها در حال ارائه نمونه اولیه ایده خود برای شکل گیری در بازار هستند.

در بخش فعالیت استارتاپ‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران نیز ۱۷.۸ درصد استارتاپ‌ها در حوزه خرید و فروش و به اشتراک گذاری آنلاین کالا فعال هستند، ۱۲.۲ درصد در حوزه ارائه خدمات فنی و ۱۰.۸ درصد در حوزه مشاوره آموزشی و سرگرمی فعالیت می کنند.

بررسی ها نشان می دهد که استارتاپ‌ها سهم ۷.۵ درصدی در حوزه بانک اطلاعاتی از افراد یا کسب و کار، سهم ۳.۸ درصدی در حوزه گردشگری، سهم ۵.۶ درصدی در حوزه حمل و نقل و تحویل کالا و لجستیک و سهم ۶.۶ درصدی در حوزه خدمات مالی و فین تک دارند.

در همین حال، ۴.۴ درصد استارتاپ‌های ایرانی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در زمینه تبلیغات و تحقیقات و ۷.۵ درصد در زمینه اطلاع رسانی و درج آگهی فعالیت می کنند و ۳.۴ درصد حوزه فعالیت استارتاپ‌ها نیز به مقوله سلامت مربوط است.

در خصوص محدوده بازار فعالیت استارتاپ‌ها نیز بررسی ها نشان می دهد که ۱.۱ درصد استارتاپ‌های ایرانی دارای بازار منطقه ای و ۶ دهم درصد آنها دارای بازار جهانی هستند. در این میان ۵۱.۴ درصد استارتاپ‌ها در بازار کشوری و ۳۹.۵ درصد در بازار استانی سهم دارند. درهمین حال ۷.۳ درصد استارتاپ‌ها دارای بازار محلی هستند.

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید...

اطلاعات خود را وارد کنید