معرفی استارت آپ های حوزه اینترنت اشیا-استارتاپ دپارک

استارت آپ های اینترنت اشیا
دسته بندی:آموزش iot,استارتاپ ها زمان انتشار:۳۱ شهریور ۹۷ ۸۱۴۶ بازدید

معرفی استارت آپ های حوزه اینترنت اشیا-استارتاپ دپارک

استارتاپ دپارک:

سال گذشته استارت‌آپ دپارک با ایده پارکینگ‌های هوشمند وارد لیگ اینترنت اشیاء شد، که مرکزنوآوری آیوتیک برگزار کرد.

اعضای این تیم با محوریت موضوع اینترنت اشیا حدود ۴ سال پیش دورهم جمع شدند و به مطالعه روی پروژه‌های مرتبط با این حوزه مشغول شدند و کارهای تحقیقاتی بسیاری در این زمینه انجام دادند.

راه‌حل آنها برای حل چالش محل پارک در شهرها، با استفاده از IoT پیاده‌سازی پارکینگ هوشمند بود.

محمدرضا آقائی می‌گوید: سال ۱٣۹٣ وقتی تیم شکل گرفت و شروع به مطالعات اولیه روی ایده کردیم در داخل کشور تیمی را پیدا نکردیم که روی این موضوع کار و اقدامی جدی صورت داده باشد و می‌توانم بگویم که رقیبی نداشتیم. اما امروز تیم‌های دیگری هم هستند که روی این موضوع کار می‌کنند.

-خب توضیح می‌دهید که چی شد و الان تیم دپارک چه کار می‌کند و در چه مرحله‌ای است؟

آن زمان نمونه‌های خارجی موفق خوبی بودند که ما روی آن مطالعه کردیم و فکر می‌کردیم ایده‌مون عالیه و می‌تونه برای شهرداری‌ها ، مراکز دولتی، پارکینگ‌های طبقاتی و حتی خصوصی خیلی جذاب باشه.

سال ۹۵ هم یک رویدادی در دانشگاه امیر کبیر بود که در آنجا شرکت کردیم و فیدبک‌های خیلی خوبی گرفتیم و امیدوارتر از پیش به کارمان ادامه دادیم.

پس گفتیم حتما می‌توانیم خودمان کار را پیش ببریم. طی این مدت اخیر سعی کردیم چالش‌های فنی که داریم را حل کنیم و امیدوار بودیم پس از تکمیل بحث فنی بتوانیم با مشتریان هدفمون وارد مذاکره شویم.

– این اتفاق افتاد؟

به دلیل طولانی‌شدن فرآیند ساخت، بخشی از جذابیت محصول برای مشتریان از دست رفت بنابراین این اتفاق رخ نداد ولی با تغییرات مثبتی که در ایده ایجاد شد سعی شد که محصول منطبق با بازار روز شود.

-از کسی کمک یا مشاوره نگرفتید؟

رفتیم سراغ شتابدهنده‌ها…بررسی کردیم و علاقمند بودیم بیاییم تهران و از خدمات شتابدهنده‌های تهران استفاده کنیم اما خوب ما در منطقه غرب کشور بودیم و مسیر و هزینه‌ها و… کلا دیدیم برایمان مشکل است و چالش‌های زیادی هم در پی داره. در نهایت با شتابدهنده‌ای در منطقه خودمان صحبت کردیم و امیدوارتر پیش رفتیم. ما بحث فنی‌مان کامل شده بود و بدنبال سرمایه‌گذار بودیم اما متاسفانه شتابدهنده هم نتونست کمک شایانی به ما کند در نتیجه نتوانستیم با بازار هدف تعامل کنیم و آن‌ها را جذب کنیم. به دلیل اینکه این طرح از نوع B2B است و نیاز به همکاری یک نهاد دولتی مانند شهرداری دارد که بنا به دلایلی میسر نشد.

-الان دپارک چه می‌کند؟

دپارک…خوب ما نزدیک به ۳ سال روی این ایده زمان گذاشتیم و چون به آن معتقد بودیم انرژی گذاشتیم به این امید که با این برند وارد بازار شویم اما سرعتِ ورود به بازار با کندی مواجه شد و در نهایت از اواخر سال گذشته تصمیم گرفتیم این ایده را موقتا آماده داشته باشیم و آن را آماده‌ی ارائه به سرمایه‌گذار کنیم و کالاهای دیگری تولید کنیم که از نوع B2C باشند.

 -با دوستانتان خداحافظی کردید؟

نه همانطور که گفتم ما تیم خوب و منسجمی تشکیل دادیم که همه کارگروهی را خوب بلدند و چون یک مسیر۳-۴ ساله را با هم پشت سرگذاشته بودیم تصمیم گرفتیم روی ایده‌ی دیگری با هم کار کنیم. الان با هم تیمی‌هامون علاوه بر IoT در زمینه  gameهم کار میکنیم. تیم ما درحال حاضر دو بازی منتشر کرده و در حال طراحی بازی های دیگری هم هستیم.

 

-در پایان نکته یا حرفی برای گفتن دارید؟

‌فقط این نکته که استارتاپ‌ها باید روی مدل کسب‌وکار و بازار هدفشان خیلی دقت کنند و از همه مهمتر اینکه حتما یک نفر در تیم‌شان داشته باشند که به این موضوعات اشراف داشته باشد. شاید ضعف اصلی ما همین باشد که آن زمان فردی که مسلط به مدل کسب‌و‌کار باشد در تیم‌مان نداشتیم.

 

برای شما آرزوی موفقیت داریم.

 

 

استارتاپ ۳M tech

در ادامه معرفی استارتاپ های اینترنت اشیاء، آیوتیک به سراغ یکی دیگر از این استارتاپ ها در نمایشگاه الکامپ رفته و گفتگوی کوتاهی با این تیم داشته که در ادامه می خوانید. با استارتاپ ۳M tech بیشتر آشنا شوید: + کمی درباره فعالیت استارتاپ تون توضیح می‌دهید؟ – ما یه تیم […]

موبیکار، استارتاپی که ماشین شما را هوشمند می کند

معرفی استارتاپ موبیکار    موبیکار استارتاپ فعال در زمینه اینترنت اشیاء است که در نمایشگاه الکامپ امسال هم حضور دارد دوستان ما در نمایشگاه برای معرفی این استارتاپ به شما، گفتگوی کوتاهی با آنها داشتند که در ادامه می خوانید: + استارتاپ موبیکار را معرفی می کنید؟ – استارتاپ ما […]

۱۰ استارتاپ برتر اینترنت اشیا

ر بسیاری از کارخانه‌ها، مدت‌ها است که ماشین‌ها از لحاظ تکنیکی، قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر هستند، اما برای استفاده از داده‌هایی که تولید می‌کنند هنوز نیاز به دخالت نیروی انسانی دارد. فقدان نظارت لحظه‌ای و بهنگام بر ماشین‌ها، تجهیزات و عملیات‌ها در کارخانه باعث شده است تا تولیدکنندگان نتوانند تصمیمات آگاهانه مبتنی بر داده‌های موجود اتخاذ کنند و از برنامه‌ریزی پیشگیرانه مبتنی بر نظارت عملکرد لحظه‌ای ماشین‌ها برای پیشگیری از وقوع حادثه بهره ببرند.

معرفی ۱۰ استارتاپ برتر اینترنت اشیا-استارتاپ اول

با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2020 در حدود 20 میلیارد تجهیزات IoT وجود داشته باشد، چالش‌ها و مزایایی که در انتظار 10 استارتاپ برتر این حوزه قرار دارد نیز چشمگیر خواهد بود. اینترنت اشیاء می‌تواند به هوشمندتر شدن دستگاه‌ها و ماشین‌های مختلف، کارامدتر شدن پروسه‌های صنعتی [...]

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید...

اطلاعات خود را وارد کنید

جهت ثبت‌نام کلیک کنید