مهارت های کلیدی برای فعالیت در حوزه IoT-بخش اول

دسته بندی:اخبار,مقاله زمان انتشار:۲۲ شهریور ۹۸ ۶۷۸۶ بازدید

مهارت های کلیدی برای فعالیت در حوزه IoT-بخش اول

مفاهیم  و مهارت های کلیدی لازم برای شروع فعالیت در حوزه اینترنت اشیاء

بخش اول

اینترنت اشیا در ایرانآیا از حداقل های لازم برای کسب موفقیت در حوزه اینترنت اشیاء برخوردار هستید؟

آنا گربر ، منتشر شده در تاریخ ۲۴ آوریل ۲۰۱۷

اینترنت اشیاء:

شروع مسیر پیشرفت و توسعه در حوزه اینترنت اشیاء

در این مقاله که بخشی از مقاله ” ۱۰۱ مسیر آموزشی برای تازه واردان به حوزه اینترنت اشیاء” است به حداقل های لازم برای ورود به حوزه اینترنت اشیاء اشاره خواهد شد. مقاله ۱۰۱ مسیر دارای بخش‌های مختلفی است که عبارتند از: 

  • مفاهیم و مهارت‌های لازم برای فعالیت در حوزه اینترنت اشیاء ( که در مقاله پیش رو به این بخش اشاره خواهیم کرد)
  • دستورالعمل‌های سخت افزاری اینترنت اشیاء
  • دستورالعمل‌های شبکه سازی در حوزه اینترنت اشیاء
  • پلت فرم‌های اینترنت اشیاء
  • آموزش: یک سیستم اتوماسیون خانگی ساده بسازید

اینترنت اشیاء عبارت است از یک سیستم جهانی از تجهیزات فیزیکی که به یکدیگر متصل شده‌اند و از طریق اینترنت دیتا را دریافت و ارسال می‌کنند. اینترنت اشیاء سبب تغییر مسیر زندگی و کار انسان‌ها شده است. تجهیزات اینترنت اشیاء در گستره وسیعی از صنایع شامل صنایع درمانی بهداشتی، اتومبیل‌سازی و ایجاد اتوماسیون‌های اداری مورد پذیرش گسترده قرار گرفته‌اند. کسب و کارهایی که به دریافت دیتا از تجهیزات متصل نیاز دارند به اینترنت اشیاء روی آورده‌اند تا بدین وسیله کارآمدی عملیاتی خود را افزایش داده و ارزش مضاعف و تجربه کاربری شیرین‌تری را برای کاربران خود به ارمغان بیاورند. با افزایش سرعت پذیرش اینترنت اشیاء و با وجود تجهیزات بسیار زیاد مجهز به اینترنت اشیاء، تقاضا برای به کار گرفتن نیروهای متخصصی که توانایی ارائه راهکارهای اینترنت اشیاء را داشته باشند به سرعت در حال افزایش است. 

توسعه‌دهندگانی که خواهان استفاده حداکثری از فرصت‌های ایجاد شده به واسطه اینترنت اشیاء هستند باید مهارت‌های خود را در این حوزه و به ویژه در حوزه‌هایی که در ادامه ذکر می‌شود ارتقاء دهند:

  • سخت افزار
  • شبکه‌سازی
  • طراحی برنامه‌های کاربردی موسوم به اپ ها
  • توسعه و راه‌اندازی برنامه‌های کاربردی
  • امنیت
  • هوش تجاری و تحلیل دیتا
  • آموزش ماشینی و هوش مصنوعی 

پنج قدم مهم در ورود به اینترنت اشیا:

پنج قدم مهم در ورود به اینترنت اشیا: در این مطلب به پنج قدم مهم  برای ورود به دنیای اینترنت اشاره کرده ایم. 1) کار با Javascript و python  را یاد بگیرید. برای کار با سنسور های iot   میتوانید با هر یک از زبان های برنامه نویسی ای چون : [...]

گزارش لیگ دوره ی سوم

لیگ اینترنت اشیاء ایران، در سومین سال برگزاری با حمایت ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی ریاست جمهوری و شرکت همراه اول و حمایت با همکاری دفتر نوآوری و حمایت معنوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ادارات کل استانی با هدف شناسایی تیم‌های توانمند در مناطق مختلف کشور در حوزه هوشمندسازی و ارایه خدمات مبتنی بر اینترنت اشیاء از هفته سوم مهرماه تا هفته دوم آذرماه سال ۹۸ در کشور برگزار شد.

بهترین راه یادگیری اینترنت اشیاء چیست؟

برای یادگیری این حوزه وارد پروژه‌ای شوید که شور فعالیت در این زمینه را در شما ایجاد کرده و شما را ترغیب به فعالیت بیشتر کند. در اینترنت نگاهی سریع بیندازید. ببینید چه مسایلی برای شما هیجان‌انگیزتر است و به چه مواردی علاقه‌ای ندارید.

۲۰ پروژه برتر آردوینو به همراه بررسی آن ها

در این مقاله ۲۰ تا از بهترین پروژه های آردویینو را برای شما آماده کرده ایم ابتدا آن ها را معرفی می کنیم سپس به بررسی تک تک آنها می پردازیم.

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید...

اطلاعات خود را وارد کنید

جهت ثبت‌نام کلیک کنید