اینترنت اشیاء و خانه های نسل جدید

دسته بندی:اخبار,مقاله زمان انتشار:۶ مهر ۹۸ ۵۶۶۴ بازدید

اینترنت اشیاء و خانه های نسل جدید

کاربرد IoT در خانه‌های نسل جدید

اینترنت اشیاء در واقع مجموعه ای از دستگاه هایی مثل تلفن، کامپیوترها و دیگر وسایل می باشد که بوسیله اینترنت با یکدیگر شبکه  شده‌اند و  IoT تکنولوژی است که امکان ارسال و دریافت خودکار اطلاعات را به دستگاه‌های متصل شده، می‌دهد. 

در اینترنت اشیاء هر کدام از دستگاه‌های متصل به شبکه  دارای شناسه های منحصر به فردی هستند که به آنها امکان انتقال داده و برقراری ارتباط با یکدیگر را بدون دخالت انسان می دهند. خانه های نسل جدید از جدیدترین فناوری ها از  جمله دستگاه های هوشمند IoT (لوازم ، قفل درب ، دوربین های امنیتی و …) , ZEB یا  ZERO ENERGY BUILDING برخوردارند.

امروزه IoT فراتر از رایانه ها و تلفن های همراه است و مجموعه وسیعی از دستگاه ها ، وسایل و ماشین آلات را شامل می شود که با اتصال به شبکه داخلی و به اشتراک گذاری و دریافت داده ها باعث افزایش عملکرد آنها می شود.

 پتانسیل بالای IoT باعث استفاده بهینه تر و سریع تر از ابزارهایی که روزانه با آنها سروکار داریم می شود . با این حال تکنولوژی IoT در تعداد بسیار کمی از ساخت و سازهای معمولی استفاده می‌شود. اما در خانه های نسل جدید از دستگاه های متصل به شبکه اینترنت استفاده می کند که امکان کنترل از راه دور خانه  را از طریق تلفن های همراه فراهم می کند.

تحقیقات شرکت بین المللی گارتنر ، نشان داده است که تا سال ۲۰۲۰ ، تقریباً ۲۰٫۸ میلیارد دستگاه با قابلیت اتصال به اینترنت به وجود می آیند که اطلاعات را ذخیره و تجزیه و تحلیل می کنند.

 در سال ۲۰۱۶ ، روزانه تقریباً ۵٫۵ میلیون دستگاه به دنیای IoT اضافه شده اند. بسیاری از این اشیاء، وسایل خانگی ای هستند که روزانه از آنها استفاده می کنیم که بسیاری از آنها را حتی نمی دانید که در حال حاضر به اینترنت متصل هستند و در مجموعه IoT قرار دارند.

خانه های سبز(ZEB)

به طور کلی ، یک ساختمان سبز انرژی لازم برای نیازهای مصرفی سالانه خود را تولید می کند ، در نتیجه نیاز به انرژی های تجدید ناپذیر مانند سوخت های فسیلی را از بین می برد.

خانه‌های سبز

خانه های سبز(ZEB) ZEB مخفف Zero energy building می باشد.  به طور کلی ، یک ساختمان ZEB انرژی لازم برای نیازهای مصرفی سالانه خود را تولید می کند ، در نتیجه نیاز به انرژی‌های تجدید ناپذیر مانند سوخت های فسیلی را از بین می برد. فواید خانه‌های سبز یا zeb: [...]

کوئیک استارت اینترنت اشیا-خانه هوشمند

معرفی رویداد در عصر موبایل و رایانه، هوشمندسازی منازل از ضروریات زندگی است. بنابراین ما در این کارگاه در ابتدا به صورت کامل با بحث خانه هوشمند و کاربردهای وسیعی که در جهان برای این حوزه ایجاد شده است آشنا میشویم و لایه های مختلف آن را مورد بررسی قرار [...]

با نمونه‌هایی از کاربرد فناوری اینترنت اشیا آشنا شوید

اینترنت اشیا گستره وسیعی از اطلاعات و مفاهیم را دربرمی‌گیرد. به‌طور مختصر می‌توان گفت که این عبارت به شبکه اشیای متصل به اینترنت اطلاق می‌شود که به سرعت درحال رشد بوده و می‌توانند با استفاده از سنسورهای نصب شده در داخل تجهیزات، دیتا را جمع‌آوری و مبادله کنند. ترموستات‌ها، خودروها، [...]

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید...

اطلاعات خود را وارد کنید

جهت ثبت‌نام کلیک کنید