تاثیر ۵g بر روی iot

دسته بندی:اخبار,دانش نامه,مقاله زمان انتشار:۱۱ دی ۹۸ ۵۷۰۶ بازدید

تاثیر ۵g بر روی iot

اینترنت  ۵G چیست؟ ۵G section

نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵G ، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود. این نسل جدید، سرعت دانلود و آپلود بیشتر و ارتباطات باثبات‌تری را به ارمغان می‌آورد. به‌صورت خلاصه می‌توان گفت که در اینترنت  ۵G ، در مقایسه با نسل چهارم، در هر ناحیه گجت‌های بیشتری می‌توانند به اینترنت موبایل وصل شوند و از سرعت بالاتری بهره ببرند.

تاثیر اینترنت ۵G روی iot چیست ؟

اگر  ۵G به صورت عمومی انتشار یابد ، میتواند تاثیر عمیقی بر IoT داشته باشد. این سرویس توانایی ارائه اینترنت پر سرعت  را داشته و همچنین تکنولوژی را برای دستگاه های تلفن همراه بسیار مقرون به صرفه میکند. بسیاری از تکنولوژی هایی که امروزه به وای فای یا بلوتوث نیاز دارند  میتوانند با هزینه سالانه یا ماهانه اندک به اینترنت دسترسی داشته باشند.

علاوه بر این ، این واقعیت ساده که  ۵G بسیار سریعتر خواهد بود به بهبود مفاهیم IoT کمک می کند.  هرچه تعداد دستگاه های متصل در IOT بیشتر شود ، پهنای باند بیشتری هم استفاده می شود که با ۵G  مشکل پهنای باند حل میشود. این امر امکان توسعه برنامه هایی را که برای سرویس های بهتر به پهنای باند بیشتری نیاز دارند را نیز فراهم میکند.

تأثیر اصلی ۵G در ایجاد ارتباطات سریع تر و قوی تر است ، که برای دستگاه های IoT که اغلب دارای مشکلات مربوط به اتصال هستند ایده آل است. این شبکه همچنین  میتواند به مکانهای دور یا زیرزمینی که در حال حاضر بدون اینترنت هستند نیز گسترش یابد.

دستگاههای متصل به شبکه ۵G  مخصوصاً برای مشاغل مفید هستند. به عنوان مثال کارخانه ها برای اطمینان از کیفیت ، تعداد واحدها و اندازه گیری محصول از حسگرها استفاده می کنند. ۵G به سنسورهای بی سیم اجازه می دهد تا صاحبان مشاغل به راحتی و از راه دور بر تولید نظارت داشته باشد.

این سنسورهای هوشمند همچنین در انبارها  هم مفید خواهند بود ، زیرا روبات های با کیفیت می توانند بخش اعظم مرتب سازی ، بسته بندی و استقرار را انجام دهند. بهبود عملکرد دستگاههای متصل به شبکه ۵G باعث گسترش بیشتر در صنعت IoT خواهد شد.  در حال حاضر ، بیش از نیمی از دارندگان دستگاه های متصل گفته اند که قصد ندارند دستگاه های متصل دیگری را در سال آینده خریداری کنند. در همین راستا ، طبق نظرسنجی از شرکت تحقیقات بازار Clutch ، ۶۴ درصد اعلام کردند که می توانند فعالیت های روزانه خود را بدون دستگاه های متصل انجام دهند.

در استفاده از دستگاه های متصل ، مردم اغلب در ارتباط با برنامه های مربوط به دستگاه ها دارای تأخیر و مشکل هستند ، و باعث می شود که آنها تمایل کمتری به خرید محصولات IoT  داشته باشند. ۵G سرعت و اتصال دستگاههای متصل را بهبود می بخشد و در نتیجه افزایش چشمگیر مالکیت و استفاده روزانه از دستگاه های متصل را به دنبال خواهد داشت.

امنیت اینترنت نسل پنچم:

همچنان که تعداد دستگاه ها ، سنسورها و “سایر چیزها” ی متصل در IOT  بیشتر میشود و داده ها به اشتراک گذاشته میشوند بسیاری در مورد تهدیدات امنیتی و آسیب پذیری های این محیط چه مربوط به شبکه های IoT ، چه داده ها یا خود دستگاه های متصل نگران هستند

حال این سوال مطرح میشود که آیا۵G   که نسل پنجم ارتباطات بی سیم موبایل است ، می تواند به تقویت امنیت IoT کمک کند؟

ابتدا به بررسی  نگرانی های امنیتی موجود در حوزه IOT  میپردازیم

با IoT ، شما پتانسیل بیشتری برای هجوم از داخل شبکه یا از طریق حملاتی مثل ( DDOS)  دارید. 

، زیرا  تاحدودی اجزای مختلف زیادی درگیر هستند. پل بوان ، مدیر تحقیقات زیرساخت های فناوری اطلاعات در شرکت تحقیق و تجزیه و تحلیل Bloor می گوید: دو مورد از مهمترین مسائل امنیتی در حال حاضر عدم وجود امنیت مؤثر در خود دستگاه های IoT و وجود تعداد زیادی از چارچوب های استاندارد متفاوت است. 

پاتریک فیلکینز ، تحلیلگر ارشد تحقیق ، IoT  و زیرساخت های شبکه تلفن همراه ، در شرکت تحقیقاتی International Data Corp) IDC : ( افت امنیت IoT به طور کلی تهدیدات امنیتی موجود را در برمی گیرد ، اما برخی از چالش های منحصر به فرد را نیز دارد.

تحقیقات انجام شده توسط شرکت گارتنر ، تخمین زده است که هزینه های جهانی برای امنیت IoT در سال ۲۰۱۸ به ۱٫۵ میلیارد دلار برسد ، که ۲۸ درصد افزایش از هزینه های سال ۲۰۱۷ است. این شرکت انتظار دارد تقاضا برای ابزار و خدمات با هدف بهبود مدیریت دارایی ، ارزیابی امنیت نرم افزار و سخت افزار و آزمایش نفوذ را مشاهده کند.

حالا چطور ۵G روی  امنیت اینترنت اشیا تاثیر میگذارد؟

بوان گفت ، تأخیر پایین ، افزایش پهنای باند و توانایی اختصاص دادن برش های شبکه به موارد کاربرد خاص که ذاتی در مشخصات طراحی ۵G  هستند ، طیف وسیعی از برنامه های جدید موبایل و از راه دور را که با فناوری ۴G امکان پذیر نیست ، امکان پذیر می کند . او میگوید بیشترین موارد مورد استفاده ، استفاده از وسایل نقلیه خودکار و کنترل دستگاههای پزشکی از راه دور بوده است ، هر دو حوزه ای که احتمالاً مشکلات تأخیر دارای پیامدهای جدی و تهدیدآمیزی برای زندگی است ، “در صورتی که کاربران نیاز به پاسخگویی در زمان واقعی از دستگاه های موجود در این زمینه داشته باشند احتمالاً ۵G  یک توانمندی بزرگ به این حوزه خواهد افزود. 

استاندارد  بی سیم موبایل به شرکت ها امکان می دهد نقاط انتهایی بیشتری را به یک شبکه وصل کنند.”مطمئناً ، بی سیم بودن ۵G  ابزاری دیگر برای شرکتها خواهد بود تا نقاط نهایی را به عنوان یک جایگزین بالقوه برای اتصال سیمی متصل در نظر بگیرند.

از  ۵G برای بسیاری از نمونه های مورد استفاده IOT که همچنان به قدرت زیرساخت پروتکل شبکه بی سیم موجود مانند Wifi وابسته اند، استقبال میشود . یک جنبه کلیدی ۵G  برای IoT در اصول طراحی مربوط به بخش های ارائه دهنده خدمات هسته و شبکه دسترسی رادیو (RAN) این شبکه است. 

اگرچه   ۵G در مورد مصرف کننده ها و فضاهای شرکتی به طور مشابه اعمال می شود ، بسیاری از اپراتورها در حال تلاش برای ایجاد IoT سلولی در شبکه های Long Term Evolution (LTE) با مشتریان سازمانی هستند.  به این ترتیب ۵G را می توان با فعال کردن اپراتورهای تلفن همراه به استفاده از راه حل های سفارشی و سلولی برای استقرار IoT به عنوان یک کاتالیزور بیشتر در بازار IoT مشاهده کرد. جامعه فروشندگان همچنین با همگرایی عملکردهای سنتی فایروال با دید برنامه و امنیت ، با سرعت بیشتری در جهت افزایش امنیت ۵G حرکت می کنند. با اجرای بیشتر برنامه های IoT در شبکه ، که می توانند در یک مرکز داده سنتی یا در یک ابر لبه میزبانی شوند ، امنیت برنامه های کاربردی خود در صدر نگرانی های امنیتی۵G  قرار خواهد گرفت. و نیاز بیشتری به تأمین نیازهای IOT مشتریان سازمانی خواهد بود.

۵G به خودی خود نمی تواند به درستی مسائل امنیتی IoT را برطرف کند ، مطمئناً اگر یک دستگاه IoT با استفاده از یک سیم کارت در حال برقراری ارتباط باشد ،اگرچه  اعتبار سنجی دستگاه و رمزگذاری داده ها از طریق یک لینک ایمن انجام می شود. اما اگر دستگاه IoT از طریق رمزهای عبور ضعیف یا غیرقانونی به خطر بیفتد ، همه ۵G در حال ارسال برخی دستورات ایمن اما مخرب به دستگاه آلوده هستند.”

آنچه نیاز است برای ایجاد امنیت در خود دستگاه های IoT ، حرکت به سمت مجموعه مشترکی از چارچوب های امنیتی end-to-end و اساساً تغییر موضوع امنیت به مرحله طراحی محصولات و خدمات IoT  است که این موضوع باید با رعایت سیاست ها و استفاده روز افزون از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای اتوماسیون عملیات امنیتی حمایت شود.

منبع

تقسیم‌بندی مشتریان مبتنی بر هوش مصنوعی در صنعت تلکام

   در بازار مبتنی بر داده‌ امروزی، شرکت‌ها باید تاکتیک‌های مختلفی را اجرا کنند تا اطمینان حاصل کنند که تلاش‌هایشان بیهوده نخواهد بود. کلید تمام تلاش‌های بازاریابی داده‌های جمع‌آوری‌شده از مصرف‌کنندگان است. مدیریت، درک و بکارگیری این داده‌ها برای خلق ارزش و تصمیم‌گیری با استفاده از هوش مصنوعی موضوع اساسی […]

معرفی هشت استارتاپ انگلیسی در حوزه IOT (بخش پایانی)

این شرکت قصد دارد با توسعه راهکارهایی همچون مصرف بهینه انرژی برای گرم کردن فضای خانه مانند خاموش کردن وسایل گرمایشی در اتاق‌هایی که فردی در آن حضور ندارد، به صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک کند. بدین ترتیب، به جای استفاده از ترموستات‌هایی برای گرم کردن کل یک خانه، راهکار […]

آشنایی با زبان های برنامه نویسی PYTHON و JAVASCRIPT

Python: راهکاری برای سیستم‌های IoT با حجم بالای پردازش دیتا Python به عنوان یکی از متداول‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی وب، در روند توسعه IoT نیز بسیار مورد توجه بوده است. در اصل، Python یک گزینه مناسب برای اپلیکیشن‌هایی است که پردازش دیتا در آنها بالا است و به‌خصوص، در حوزه مدیریت و سازماندهی […]

C و C++:زبان های برنامه‌نویسی اصلی برای تجهیزات تعبیه‌شده و Linux

زبان برنامه‌نویسی C، دومین زبان برنامه‌نویسی متداول در حوزه IoT است. این زبان برنامه‌نویسی، امکان دسترسی مستقیم به APIهای سخت‌افزاری سطح پایین را فراهم می‌کند و به دلیل شباهت‌های آن به زبان ماشینی، این زبان برنامه‌نویسی بسیار سریع و انعطاف‌پذیر است و بنابراین، گزینه بسیار مناسبی برای سیستم‌های IoT به […]

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید...

اطلاعات خود را وارد کنید

جهت ثبت‌نام کلیک کنید