استارتاپ های برتر اروپایی در حوزه سخت‌افزار و IoT-قسمت اول

معرفی برترین استارتاپ های اروپا
دسته بندی:اخبار زمان انتشار:۲۹ مهر ۹۷ ۶۰۴۵ بازدید

استارتاپ های برتر اروپایی در حوزه سخت‌افزار و IoT-قسمت اول

زمانی که بحث نوآوری در میان است، استارتاپ‌های اروپایی قطعا در این حوزه پیشرو هستند و این شرایط به پیشینه مهندسی موفق در این منطقه باز‌می‌گردد؛ دقیقا از زمانیکه در دهه ۱۹۹۰، تیم برنرز لی پیشنهاد راه‌اندازی شبکه گسترده جهانی (WWW) را ارایه داد.

در این میان، با توجه به توسعه و استقبال سریع از اینترنت اشیاء (IoT) که متخصصان پیش‌بینی می‌کنند که به انقلاب صنعتی چهارم (Industry 4.0) منجر شود، شاهد راه‌اندازی استارتاپ‌های متعددی در این حوزه هستیم و به نظر می‌رسد که استارتاپ‌های اروپایی کنترل یکی از بزرگترین تغییر و تحولات دوران کنونی را در دست داشته باشند.

در ادامه، ۲۰ استارتاپ موفق اروپایی در این حوزه که از فهرست ۱۰۰ استارتاپ برتر اروپایی که توسط Siliconrepublic منتشر شده، معرفی شده‌اند.

Actility (پاریس)

شرکت Actility یک استارتاپ پاریسی است که تخصص آن در بازار محصولات M2M برای برقراری ارتباط میان تجهیزات و دستگاه‌های IoT است که در مقیاسی گسترده در صنایع مختلف به خصوص در حوزه انرژی، توسعه یافته است.

این شرکت در سال ۲۰۱۰ توسط Olivier Hersent راه‌اندازی شد و از سوی شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ همچون Electranova و Ginko در آن سرمایه‌گذاری شده است. همزمان با اینکه IoT باعث تغییر و تحول کسب‌وکارهای مختلف شده است، پلتفرم Actility نیز راهکارهای مختلفی برای تسریع روند توسعه شرکت‌ها ارایه می‌دهد. برای مثال، پلتفرم ThingPark این شرکت کمک می‌کند تا روند تولید و تجاری‌سازی خدمات IoT ساده‌تر شود.

Adveez (تولوز)

معرفی استارتاپ های اروپاشرکت Adveez که در شهر تولوز فرانسه واقع شده است، در سال ۲۰۱۱ راه‌اندازی شد و تخصص آن در جمع‌آوری داده با هدف ارتقاء ایمنی محصولات (سخت‌افزاری و نرم‌افزاری) و افراد به خصوص در فرودگاه‌ها است.

این شرکت توسط Karim Bendhia راه‌اندازی شد که در حال حاضر، مدیرعامل این شرکت است. در ماه مارس سال گذشته، در حدود ۳٫۳ میلیون یورو در این شرکت سرمایه‌گذاری شد و هدف آن، توسعه قلمرو فعالیت این شرکت در سطح بین‌المللی و راه‌اندازی اولین دفتر کار بین‌المللی خود در فینیکس آریزونا است.

اگرچه این شرکت به موفقیت‌های قابل توجه در حوزه فرودگاه‌ها دست یافته است، اما در پی گسترش فعالیت خود و ورود به حوزه مدیریت ایمنی خدمات و محصولات مراقبت پزشکی از طریق ارایه فناوری‌هایی همچون سیستم‌های ورودی بی‌سیم و بدون کلید[۱] است.

Drone Hopper (مادرید)

معرفی استارتاپ های اروپااین شرکت، ارایه‌دهنده پهبادهایی است که با هدف پشتیبانی هوایی در هنگام اطفاء حریق در آتش‌سوزی‌ها استفاده می‌شود. همچنین، از این پهبادها برای کنترل آفت‌ها و مدیریت و نظارت بهتر بر محصولات کشاورزی استفاده می‌شود.

هر یک از این پهبادها، ظرفیت حداکثر ۳۰۰ لیتر (۷۹ گالن) آب را دارد. این آب ذخیره شده، مستقیما بر روی محل آتش‌سوزی پاشیده می‌شود و طراحی آنها به گونه‌ای است که می‌تواند جریان هوایی با سرعت بالا تولید کند که اجرای این پروسه را امکان‌پذیر می‌سازد.

این پهبادها شامل یک سیستم مغناطیسی است که میزان پاشیدن آب را کنترل می‌کند تا برای هر یک از انواع آتش‌سوزی، میزان مناسبی آب استفاده شود.

معرفی ادامه این لیست در پست های بعدی مرکز نوآوری اینترنت اشیا انجام می پذیرد.

معرفی هشت استارتاپ انگلیسی در حوزه IoT

در یکی دو سال اخیر تب و تاب مربوط به اینترنت اشیاء (IOT) روز به روز افزایش یافته است و به نظر نمی‌رسد که به به زودی فروکش کند. همین امر باعث افزایش روزافزون تعداد استارتاپ‌ها در این حوزه شده است که امید دارند موقعیت خود را در این اکوسیستم [...]

معرفی استارتاپ های برتر اینترنت اشیا ایران-استارتاپ نینیکس

تیم نینیکس یکی از استارتاپ‌های موفق و فعال حوزه اینترنت اشیا میباشد که توانسته وارد بازار شود و در آینده از این برند بیشتر خواهیم شنید

۳ راهکار برای رفع چالش نبود نهادهای پشتیبان برای استارتاپ‌

در یک اکوسیستم رشد یافته، بازیگران مختلفی وجود دارد که در تعامل تنگاتنگ با یکدیگر زمینه رشد و توسعه فعالیت مورد نظر خود را فراهم می‌کنند. وجود نهادهای پشتیبان در فعالیت‌های استارتاپی که اغلب شرکت‌های بزرگ را در بر می‌گیرد از جمله این بازیگران است که با ارائه خدمات فنی، […]

۸ استارتاپ انگلیسی در حوزه IoT- قسمت اول

در یکی دو سال اخیر تب و تاب مربوط به اینترنت اشیاء روز به روز افزایش یافته است و به نظر نمی‌رسد که به به زودی فروکش کند. همین امر باعث افزایش روزافزون تعداد استارتاپ‌ها در این حوزه شده است که امید دارند موقعیت خود را در این اکوسیستم جدید […]

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید...

اطلاعات خود را وارد کنید

جهت ثبت‌نام کلیک کنید