چرا cloud تنها راه‌حل کاربران IoT نیست؟

دسته بندی:آموزش iot,اخبار,دانش نامه,شبکه,مقاله زمان انتشار:۱۰ تیر ۹۸ ۴۴۶۶ بازدید

چرا cloud تنها راه‌حل کاربران IoT نیست؟

در حالیکه راحتی نقش مهمی در حرکت شرکت‎ها به سمت راه حل‎های اینترنت اشیاء (IoT) دارد، ۵۴ درصد شرکت‎ها دلیل تغییر را صرفه جویی در هزینه‌ها بیان می‎کنند. جوزلین براون نویسنده مستقل می‎گوید: «پیش شرط لازم برای شرکت ها، وابستگی به محاسبات ابری برای ذخیره سازی، پردازش و حتی دسترسی به اطلاعات است».

این امر می‎تواند باعث ایجاد فرایندهای مشکل‎ساز پرهزینه برای شرکت‎ها شود و درصورت تاخیر در اتصال می‎تواند دوباره برای سازمان هزینه داشته باشد. برای اینکه برنامه‎های کاربردی IoT برای شرکت‌ها موثر باشند، باید برای اطمینان از صحت یک فرایند اندکی تاخیر صورت گیرد. بخش عمده این کار می‎تواند روی لبه شبکه انجام شود و مزایای بی‌شماری نیز دارد.

درک دسترسی در سطوح مختلف زنجیره داده

صنایع و شرکت‌هایی که بر کارایی شبکه IoT خود متکی هستند، ممکن است استفاده از مزایای زیاد این شبکه را  در صورت داشتن  ارتباطات ضعیف یا تجربه کاهش دسترسی به شبکه دشوار بدانند.

چهار «حوزه» برای پردازش اطلاعات در IoT وجود دارد:  ابر (cloud)، مه (fog)، غبار (mist) یا لبه (edge).

این کار اجازه می دهد تا اطلاعات آزادانه بدون فشار بیش از حد به شبکه منتقل شوند، در عین حال، شبکه می‎تواند درصورت دسترسی به پهنای باند، اطلاعات را در ابر به روزرسانی کند. برای کسانی که در راه‌اندازی IoT صرفا بر محاسبات ابری تکیه می‎کنند، تنگناها، از دست دادن اطلاعات بالقوه و عدم توجه به مسائل امنیتی می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

حل مشکل ذخیره سازی در مراحل مختلف شبکه

اگرچه راه‎اندازهای IoT اغلب از راه‎حل ذخیره‎سازی مبتنی بر ابر به‎عنوان نیروی محرکه شرکت‌ها در استفاده از IoT استفاده می‎کنند، این کاملا درست نیست. در حالی که سرمایه زیادی صرف رمزنگاری کامل و لایه‎های گوناگون امنیتی برای دسترسی به داده‎ها شده است، پردازش اطلاعات خام در ابر به دلیل نقص امنیتی و از دست رفتن اطلاعات، خطرناک است.

در عوض، به شرکت‎ها توصیه می‎شود محاسبات لبه (edge)، مه (fog) و غبار (mist) را به بهترین شکل ممکن برای پردازش داده‌ها حتی قبل از ارسال به ابر، انجام دهند. این کار نه تنها یک لایه امنیتی اضافی را به‌وجود می‌آورد، بلکه فرصت مناسبی برای حفظ امنیت اطلاعات ضروری، بدون آسیب رساندن به شبکه است.

فلش مموری‌ها، برای انتقال و ذخیره آسان اطلاعات به اندازه کافی کوچک هستند. استفاده از درایوهای USB به عنوان حافظه موقت داده‎ها، بخش قابل توجهی از شبکه را تحت فشار قرار می دهد.

ایمن‎سازی نقاط مختلف دسترسی

یکی از مزایای کار با ابر این است که اگر پروتکل‎های امنیتی درست و مناسب باشند، نقاط ضعف امنیتی بالقوه محدود می‎شوند. هنگامی که گره‌های اضافی و اتصالات شبکه وجود دارد، تمام این نقاط دسترسی باید به منظور محدود کردن دسترسی به اطلاعات حساس محافظت شوند. سطوح امنیتی باید تعریف شود و دسترسی به نقاط مختلف در طول جریان داده نیاز به نظارت دقیق دارد.

در حالی که هنوز کارهایی وجود دارد که باید برای امنیت، پایداری و سرعت شبکه‌های IoT انجام داد، تردیدی وجود ندارد که IoT  تاثیر ماندگاری در ارتباطات متقابل ایجاد کرده است.

منبع

بهترین راه یادگیری اینترنت اشیاء چیست؟

برای یادگیری این حوزه وارد پروژه‌ای شوید که شور فعالیت در این زمینه را در شما ایجاد کرده و شما را ترغیب به فعالیت بیشتر کند. در اینترنت نگاهی سریع بیندازید. ببینید چه مسایلی برای شما هیجان‌انگیزتر است و به چه مواردی علاقه‌ای ندارید.

تاثیر ۵g بر روی iot

نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵G ، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود. این نسل جدید، سرعت دانلود و آپلود بیشتر و ارتباطات باثبات‌تری را به ارمغان می‌آورد. به‌صورت خلاصه می‌توان گفت که در اینترنت  ۵G ، در مقایسه با نسل چهارم، در هر ناحیه گجت‌های بیشتری می‌توانند به اینترنت موبایل وصل شوند و از سرعت بالاتری بهره ببرند.

اینترنت اشیاء با ارسال ۱۵۰ ماهواره به فضا جهانی میشود

استارت آپ مخابراتی  "سوارم"  (Swarm Technologies) قصد ایجاد یک شبکه ارتباطی جهانی اینترنت اشیا را دارد. این استارت آپ آمریکایی اعلام کرده با ارسال 150 ماهواره به فضا قرار است این شبکه را ایجاد کند . گفتنی است این شرکت در ژانویه 2018 میلادی علرغم رد درخواست شان مبتنی بر [...]

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید...

اطلاعات خود را وارد کنید

جهت ثبت‌نام کلیک کنید